کد خبر: 389626
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

دکتر محمد رضا ابوالقاسمی دهاقانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران و سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز گفت: تاکنون محققان کشور و خارج از کشور موفق شده اند سیستم‌های مختلف ردیاب چشمی را با فناوری‌های متفاوت طراحی کنند و بسازند که اکنون در حال استفاده هستند.

وی با بیان اینکه هر یک از این سیستم‌ها کاربردهای مختلفی دارند، گفت: این ردیاب چشمی کاربردهای زیادی دارد که در تحقیقات و صنعت می‌توان از آن بهره مند شد.

سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز گفت: حرکت چشم یکی از مهم‌ترین پاسخ‌های رفتاری است که مغز تولید می‌کند و از آن می‌توان جهت ردیابی توجه مکانی انسان استفاده کرد.

وی با اشاره به کاربرد دستگاه ردیاب چشمی افزود: ازجمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به استفاده در تبلیغات و بازرگانی و حوزه نورومارکتیگ اشاره کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران گفت: ما نیز توانستیم ردیاب چشمی را به تولید برسانیم که از کیفیت بهتری نسبت به نمونه‌های موجود برخوردار است

وی گفت: دستگاه طراحی شده دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است که در آزمایشگاه فناوری‌های مغز پژوهشکده فناوری همگرا دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.