افزایش موارد بستری کرونا در هرمزگان

به گزارش قم پرس، عبدالجبار ذاکری بیان داشت: تعداد موارد بستری و فوت مثبت ناشی از کرونا رو به افزایش است و این افزایش آمار درحالی رخ داده که به دلیل شباهت علایم کرونا و سرماخوردگی بسیاری از بیماران از انجام تست کووید خودداری می‌کنند.

وی عنوان کرد: افزایش تردد و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در اماکن شلوغ از جمله عوامل گسترش کرونا در استان است.

ذاکری ادامه داد: سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت، فشار خون و بیماری‌های ریوی از مهم‌ترین گروه‌های پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند که به کارگیری توصیه‌های سازمان بهداشت برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا در آنها ضروری است و افراد علامت دار از تماس با این گروه به شدت پرهیر کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تزریق دُز یادآور واکسن کرونا توصیه می شود و تمامی شهروندان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک در اماکن سر پوشیده و شستشوی مرتب دست ها دقت کافی داشته باشند.

ذاکری بیان داشت: واکسیناسیون گروه‌های تعیین شده بالای ۱۸ سال در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های بهداشتی سطح استان در ساعات کاری امکان پذیر است.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید