کد خبر: 393869
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ترجمه کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان منتشر شد

به گزارش قم پرس، کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان» تألیف هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلاکر به تازگی با ترجمه پوریا هامونی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب نتیجه سال‌ها اندیشه، پژوهش و زورآزمایی ذهنی چند تن از بزرگ‌ترین اندیشمندان رشته‌های گوناگون درباره هوش مصنوعی و آینده انسان زیر سایه بلند آن است. نویسندگان نیاز به معرفی ندارند و می‌خواهند با نگاهی متفاوت هوش مصنوعی را بررسی کنند. آنچه این کتاب را از آثار دیگر جدا می‌سازد، رویکرد میان‌رشته‌ای آن است. کسانی که دوستدار تاریخ و فلسفه هستند کتاب را بسیار خواندنی خواهند یافت؛ چرا که با نگاهی فلسفی، تاریخِ اندیشه، جنگ و دفاع، دانش، فناوری، آموزش و معنای انسان بودن را می‌کاود و مؤلفه‌های اصلی هر یک را در دوره‌های تاریخی گوناگون نشان می‌دهد. سپس هوش مصنوعی را به هریک از این زمینه‌ها می‌آورد و دگرگونی‌هایی را که هوش مصنوعی تاکنون پیش آورده و شاید در آینده رقم بزند، نشان می‌دهد. سرانجام گرته‌ای از آینده انسان و خطرها و گرفتاری‌های زندگی در دوران هوش مصنوعی می‌کشد.

این کتاب با زبانی روان، چیستی هوش مصنوعی و آثار آن را بر بخش‌های گوناگون تمدن بررسی می‌کند. نویسندگان کتاب از شناخته‌ترین چهره‌های رشته خود هستند و این کتاب نتیجه چند سال گفت‌وگوی پیوسته میان آن‌ها برای شناختن و فهمیدن دگرگونی‌هایی است که هوش مصنوعی در زندگی انسان پیش خواهد آورد.

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری نیکسون و سپس فورد، یکی از شناخته‌شده‌ترین اندیشمندان و صاحب‌نظران روابط بین‌الملل است و اکنون ریاست شرکت مشاوره بین‌المللی کیسینجر و همکاران را برعهده دارد.

اریک اشمیت، کارشناس فناوری، کارآفرین و مدیر اجرایی پیشین گوگل است. با راهبری او گوگل توانست از یک شرکت نوبنیاد خوش‌آتیه تبدیل به یکی از غول‌های فناوری جهان شود.

دانیل هوتنلاکر، از مدیران پیشین آمازون و صاحب اختراع در زمینه فناوری‌های تصویری است. وی ریاست دانشکده محاسبات دانشگاه ام. آی. تی و ریاست دانشکده فناوری کورنل را هم در کارنامه خود دارد.

این کتاب در ۲۶۲ صفحه، قطع رقعی، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.