کد خبر: 393892
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ژاپن به شرکت هوش مصنوعی اوپن ای آی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد اوپن ای آی باید جمع آوری داده های حساس برای ماشین یادگیری را به حداقل برساند. همچنین این سازمان در صورتیکه نگرانی های بیشتری داشته باشد، اقدامات دیگری انجام خواهد داد.

رگولاتورهای سراسر جهان مشغول بررسی هستند تا قوانینی ناظر بر استفاده از هوش مصنوعی مولد را تصویب کنند. این نوع از فناوری می تواند متون و تصاویری بسازد که تاثیرگذاری آنها با ظهور اینترنت قابل مقایسه است.

هرچند به نظر می رسد ‌ژاپن از فناوری های اخیر عقب مانده، اما انگیزش بیشتری برای دستیابی به هوش مصنوعی و رباتیک دارد تا بتواند بهره وری را همزمان با کاهش محبوبیت خود حفظ کند.

این ناظر اعلام کرد باید میان نگرانی هایی درباره حریم خصوصی و مزایای هوش مصنوعی مولد ( ازجمله تسریع فناوری و دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی مانند تغییرات آب وهوایی)توازن برقرار شود.

طبق آمار شرکت Similarweb، ژاپن سومین منبع بزرگ ترافیک در وب سایت اوپن ای آی به حساب می آید. سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی شرکت در آوریل و قبل از اجلاس G۷ با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن درباره گسترش هوش مصنوعی ملاقات کرد.

اتحادیه اروپا که درحوزه قانونگذاری فناوری پیشرو است، یک نیروی ضربتی در خصوص چت جی پی تی ایجاد کرده و مشغول نوشتن نخستین قوانین ناظر بر هوش مصنوعی است.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.