کد خبر: 393958
۰
۰
نسخه چاپی

توصیه به حجاج بیت‌الله‌الحرام برای آماده کردن توشه پربار آخرت

به گزارش قم پرس زائران و حجاج ایرانی با حضور در مراسم‌های انس و معرفت شنبه شب در هتل‌های مختلف مکه، ضمن گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

محافل انس و معرفت کاروان‌های مستقر در مکه مکرمه با قرائت آیاتی از کلام نور توسط قاریان بین المللی و ممتاز ایران آغاز شد و در ادامه روحانیون کاروان‌ها توصیه‌هایی را در باب خداشناسی و بهترین استفاده از فرصت حضور در مکه توسط حجاج ایرانی را مطرح کردند.

در محفل انس و معرفت هتل «ورقان النور» که با قرائت قرآن سیدمحمد حسینی و مداحی آقای شمس همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود وزیری با ادای احترام به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی را چراغ راه مردم مسلمان جهان دانست و گفت: تاریخ مثل و مانند ایشان را ندیده است. امام راحل به ما آموخت که حجی قابل قبول است که مصلحت گر امت اسلامی باشد و ثمره اش وحدت مسلمانان باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این که خدا به همه حجاج و زائران بیت الله الحرام، مسجدالنبی و ائمه بقیه نگاه ویژه داشته که آنها را به حج امسال دعوت کرده است گفت: افراد بسیاری آرزو داشتند این سفر معنوی را انجام دهند اما یا عمرشان به دنیا نبود و یا این که شرایط حضورشان فراهم نشد. اما خدا به شما لطف و عنایت ویژه داشته و هیچ ارتباطی به ثروت و پست مقام هم نداشته است.

حجت الاسلام وزیری ادامه داد: کسی که باعث شد شما به این سفر مشرف شوید فقط دعوت الهی است. خدای متعال دعوت فرمود، پیامبر اسلام و فاطمه اطهر دعوت کردند و شما آمدید. مهم این است که وقتی آمده اید بهترین استفاده را فرصت حضور در مکه و مدینه ببرید.

وی با بیان این که خداوند در قرآن برای سرزمین مکه چند ویژگی و لقب در نظر گرفته است گفت: نخستین ویژگی این است که کعبه اولین خانه‌ای است که روی زمین بنا نهاده شده است. ویژگی دوم این است که خانه مردم است و زائران نباید کنار آن احساس غریبی کنند.

این روحانی با تاکید بر این که باید از حضور در مکه برای توشه آخرت تلاش کرد ادامه داد: این که عنوان شده باید برای حوائج آینده هم دعا کرد منظور آخرت است که مؤمن باید برای خودش توشه آماده کند. در سه آیه قرآن هم تاکید شده که منظور از آینده آخرت و قیامت است.

وی ادامه داد: نام دیگر مکه «بکه» است؛ یعنی محل زجه زدن و نالیدن و گریه کردن. اگر گریه‌ای که در مکه انجام می‌شود خالصانه باشد آینده انسان را خواهد ساخت و آخرتش را هم پربار می‌کند. این گریه‌ها می‌تواند مسیری که انسان در چندین سال نرفته است را یک شبه طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین وزیری همچنین بر خودشناسی، مکه شناسی، تقویت خصایق اخلاقی، مردم داری و رفتار حسنه با بندگان خدا، کامل کردن دین در ایام حج، استغفار و توبه در این سفر معنوی تاکید کرد.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید