کد خبر: 394146
۰
۰
نسخه چاپی

موافقتنامه‌های همکاری با آمریکای جنوبی در هیئت دولت تصویب شد

به گزارش قم پرس علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز، مصوبات متعددی به تصویب هیئت وزیران رسید. برخی از این مصوبات، شامل مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت‌نامه‌هایی بود که قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. همچنین مجوزهای مربوط به این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط داده شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از مصوبات مهم امروز، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. سال‌های سال قانون‌گذار این موضوع را تکلیف کرده بود که دولت این لایحه را تقدیم کند اما در ادوار مختلف معطل مانده بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم اساسنامه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن، تمامی اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه، به سازمانی که برای مکران فعال خواهد شد، اعطا می‌شود. همچنین پیشنهاد شده همه امکانات، دارایی‌ها، اموال و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: این مصوبه استثناهای بسیار محدودی از جمله حوزه دفاعی و خارجه دارد اما به صورت کلی تحولی در نظام حکمرانی محلی ما رقم می‌زند. امید است با موفقیت طرح بتوانیم در موضع‌های مشابه از تجربه مکران، الگوبرداری کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات امروز بر اساس پیشنهاد معاونت حقوقی بود که در کمیسیون‌های دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این لایحه به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه‌ای که علیه این قشر انجام می‌شود، به تصویب رسید.

سخنگوی دولت اظهار کرد: محوریت این لایحه، حمایت حقوقی و دیپلماتیک از اتباع، فعالان اقتصادی و نخبگان و شخصیت‌های بوده است.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید