کد خبر: 394162
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

چاپ و نشر کتاب‌های اثرگذار، مسیری برای شمول جهاد تبیین

به گزارش قم پرس به نقل از روابط‌عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مؤسسات انتشاراتی این سازمان گفت: باید از ظرفیت تبلیغی هیأت‌ها و مساجد در چرخه ترویج کتاب استفاده کنیم.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های مؤسسات انتشاراتی سازمان تبلیغات در نمایشگاه کتاب، افزایش فروش در بخش کودک و نوجوان در میان این مؤسسات در نمایشگاه کتاب امسال را اتفاقی مبارک دانست و بیان کرد: حوزه کتاب کودک و نوجوان جزو وظایف ما است که در این بخش دچار ضعف‌هایی هستیم و باید نسبت به آن اهتمام مضاعفی داشته باشیم و جبران مافات کنیم.


وی تألیف و توزیع حوزه کتاب را نسبت به نیاز جامعه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از این عرصه فرهنگی، با فاصله زیاد توصیف کرد و گفت: در حوزهٔ جهاد تببین با فرمایشات رهبر انقلاب، حکایت ایجاد تکان در حوض نیست، بلکه توقع متلاطم کردن اقیانوس است. جهاد تبیین، حجاب و خانواده سهم و شأن معتنابهی در سبد تألیف کتب دارند که باید گام‌های بلندتری در این مسیر برداریم، البته به مدد تلاش‌های شما موفقیت‌هایی حاصل شده، اما به این میزان نباید بسنده کرد و باید به فکر پیشرفت در این حوزه باشیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در ادامه به اهمیت عرصه کودکان و نوجوانان و حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: ما با قلم و تألیفاتمان می‌توانیم به افزایش «امید» و «امیدآفرینی» در کشور کمک کنیم، همانطور که می‌شود در بحث «خانواده» نیز به ملزومات آن مانند حجاب، فرزندآوری و … ورود کرد و نقش اساسی خانواده در جامعه را به رشته تحریر درآورد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ظرفیت بالقوه مساجد، هیأت‌ها و مجالس قرآنی در تبلیغ کتاب اشاره کرد و ادامه داد: اینکه همچنان مساجد یا محافل قرآنی ما با کتاب پیوند نخورده، دردناک است. ما بیش از این می‌توانیم از ظرفیت تبلیغی هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در چرخه ترویج کتاب استفاده کنیم. کاش همان‌طور که برخی از هیأت‌ها فضای بازی برای کودکان در نظرگرفته‌اند، بخشی هم برای کتابخوانی کودکان تعبیه کنند و شاهد پیوند بیشتر کتاب با مساجد و هیأت‌ها برای قشر کودکان و نوجوانان باشیم.


وی بیان کرد: یکی از آرزوها و توفیق‌هایی که دوست دارم به آن دست پیدا کنیم این است که تفاوتی در زیست‌بوم فرهنگی کشور رقم خورده و بین جامعه و نهادهای تبلیغی فرهنگی و کتاب پیوند واقعی برقرار شده باشد.


در پایان این نشست از زحمات مؤسسات انتشاراتی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر بعمل آمد.


گفتنی است مؤسسات انتشاراتی سوره مهر، نشر بین‌الملل، امیرکبیر و صاد در نمایشگاه کتاب در تعداد جلد کتاب فروخته شده ۴۸ درصد و در میزان فروش کتاب ۱۱۶ درصد در نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.