کد خبر: 394207
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

توانمندی فناوران در تامین نیاز کشور به بذرهای اصلاح شده

به گزارش قم پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا سبحانی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این مجموعه تامین کننده بذرهای اصلاح شده است، گفت: این شرکت اولین بذرهای اصلاح شده خربزه را در کشور تولیدکرده است و در حال حاضر دارای مجوز رسمی و انحصاری تولید بذر خربزه اصلاح شده خاتونی و خربزه درگزی از موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر است.

سبحانی با اشاره به تنوع بذرهای اصلاح شده تولیدی در این شرکت‌ دانش‎بنیان، ادامه داد: از جمله این بذرها می‌توان به خربزه، پیاز، تیل سبز، لوبیا سبز، هندوانه آجیلی و ذرت شیرین اشاره کرد.

این فعال حوزه فناوری ضمن اشاره به عملکرد و خصوصیت کیفی برتر، قیمت مناسب‌تر، پشتیبانی و مشاوره در مقایسه با ارقام وارداتی گفت: کیفیت مطلوب میوه، شبکه‌بندی، رنگ مناسب یکنواختی، بازارپسندی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان این شرکت است.

سبحانی با اشاره به نمایندگان و عاملین فروش، سفارش‌های صورت گرفته توسط شرکت و حلقه کسب و کار ایجاد شده اشتغالزایی صورت گرفته توسط این مجموعه را بسیار بالا دانست.

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود عنوان کرد: حمایت‌های آن معاونت در جلوگیری از ورود بذرهای خارجی، جلوگیری از تولید بذرهای غیر مجاز و تقلبی، در نظر گرفتن تسهیلات مالی و ارائه وام به منظور توزیع بذر بین کشاورزان در رونق شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تاثیرگذار است.

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.