کد خبر: 394236
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

قرعه سخت برای ناهید کیانی/ برخورد سنگین وزنها در یک چهارم نهایی

به گزارش قم پرس این دوره از مسابقات با حضور ۲۵۳ تکواندوکار از ۵۳ کشور به میزبانی ایتالیا در شهر رم برگزار خواهد شد. فردا جمعه ۱۹ خردادماه در روز نخست این مسابقات مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم بانوان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم آقایان برگزار می‌شود که ناهید کیانی، متین رضایی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان نمایندگان ایران خواهند بود.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، ۳۱ تکواندوکار حضور دارند که «متین رضایی» در اولین مبارزه خود باید با «زید الهلوانی» از اردن با رنکینگ نهم دنیا و عنواندار جهان مبارزه کند. رضایی در صورت برتری به دیدار مبارزه ایتالیا و آلمان خواهد رفت. «بردلی سیندن» نفر اول رنکینگ المپیک و دارنده مدال طلای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ جهان نیز در قسمت بالای جدول رضایی قرار دارد.

«ابوالفضل عباسی» در وزن ۸۰+ کیلوگرم که ۳۰ تکواندوکار ثبت نام کرده اند، دور نخست باید با «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا با رنکینگ شانزدهم دنیا مبارزه کند. وی در صورت پیروزی در این مبارزه به مصاف یکی از تکواندوکاران ترکیه یا کانادا خواهد رفت. «علیرضا نادعلیان» دیگر نماینده ایران در این وزن در اولین دیدار خود با «مایکون سیکوئرا» برزیلی با رنکینگ سوم دنیا پیکار می‌کند. ۲ نماینده ایران در صورت پیروزی برابر رقبای خود در دور اول و دوم، برای صعود به نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

«ناهید کیانی» تکواندوکار طلایی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو در وزن ۵۷- کیلوگرم، در اولین دیدار با «فاناپا هارنسجون» قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ از تایلند پیکار می‌کند و سپس در یک مبارزه سخت به مصاف «ندا لعرج» نفر پنجم رنکینگ از مراکش می‌رود. کیانی در صورت کسب پیروزی در این ۲ مبارزه برای رسیدن به نیمه نهایی باید با «چیا لینگ» از چین تایپه با رنکینگ ۸ و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی باکو پیکار کند.

به نفرات برتر این مسابقات به ترتیب کسب مدال طلا، نقره و برنز ۶۰، ۳۶ و ۲۱.۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.