کد خبر: 320219
۰
۰
نسخه چاپی

قم در برگزاری آموزش مجازی خوشنویسی پیشتاز کشور است

احسان پورنعمان سه‌شنبه شب افزود: شیوع کرونا و تعطیلی تمام آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری موجب شد تا گرایش به استفاده از فضای مجازی برای ادامه آموزش‌های خوشنویسی در دستور کار انجمن قرار گیرد که در این راستا بیش از ۱۶۰ کلاس در فضای مجازی توسط استادان این رشته در قم برگزار شد.

وی گفت: یکی از روش‌های آموزش از راه دور که در سال‌های اخیر در آموزش خوشنویسی مورداستفاده قرار می‌گرفت، ارسال عکس توسط هنرجویان و انجام اصلاح آن توسط اساتید خوشنویسی بود که تجربه چندساله اجرای این روش نشان داد که روش مناسبی در این زمینه نیست.

سرپرست انجمن خوشنویسی قم اظهار داشت: به‌منظور اصلاح روش آموزش مجازی در انجمن خوشنویسی، نرم‌افزارهای آموزشی که دانشگاه‌های مختلف از بستر آن برای برگزاری آموزش غیرحضوری استفاده کردند، مورد ارزیابی قرار گرفت و به‌صورت آزمایشی به کار گرفته شد.

پورنعمان افزود: با بهره‌گیری آزمایشی از این پلتفرم‌ها، درنهایت به بهترین روش برای استفاده در آموزش مجازی خوشنویسی دست‌یافتیم که استفاده از این پلتفرم از اوایل اردیبهشت به‌صورت رسمی اجرایی شد.

سرپرست انجمن خوشنویسی قم، این استان را پایگاه خطوط نسخ و ثلث کشور دانست و گفت: این شهر در خطوط نسخ و ثلث که به‌عنوان خطوط آیینی شناخته‌شده و مطالب مذهبی با آن نوشته می‌شود، دارای استادان صاحب‌نام و برجسته در کشور است و برگزاری دوره‌های آموزش مجازی توسط این اساتید، فرصت شرکت هنرجویان استان‌های دیگر را نیز در این دوره‌ها فراهم کرد.

وی تأکید کرد: آموزش مجازی خوشنویسی توسط استادان قمی که در کشور صاحب‌نام هستند، اقدامی مهم و جریان ساز در راستای ترویج خوشنویسی است

بیش از ۳۰۰ فارغ‌التحصیل خوشنویسی دارای مدرک ممتاز و بالاتر در قم وجود دارد که از این تعداد ۳۶ خوشنویس فوق ممتاز و بیش از ۲۰ هنرمند دارنده مدارک استادی و درجه‌یک هنری هستند.

کارهای خوشنویسی درجه‌یک هنرمندان قمی درزمینهٔ کتیبه‌نویسی و کاشی‌کاری‌ها در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم‌های ائمه معصومین(ع) در عراق و نیز حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور دیده می‌شود.

انجمن خوشنویسی استان قم بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید