معاون استاندار کرمانشاه به برپاکنندگان مجالس عروسی و عزا هشدار شد

به گزارش قم پرس؛«حسین خوش‌اقبال» روز جمعه با سفر به شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای طرح ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کنترل بیماری کرونا بازدید کرد و گفت: تامین سلامت مردم اولویت اول استان است.

وی پس از این بازدید در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان حضور پیدا کرد و اظهارداشت: هفته دوم ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها از هفته نخست آن مهم‌تر است. اگر در این هفته همراهی مردم اصناف و بازاریان بیشتر نداشته باشیم باید منتظر بغرنج شدن شرایط باشیم.

رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه افزود: اهمال کاری یا بی توجهی به ممنوعیت شرایطی برای استان پدید می آورد که هزینه های روانی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

وی از مردم درخواست کرد که به خاطر تضمین سلامت خود در هفته دوم ممنوعیت ها کمال همراهی را داشته باشند تا استان از وضعیت قرمز خارج شود.

خوش اقبال با بیان اینکه در هفته دوم اعمال ممنوعیت و محدودیت ها حتما نظارت جدی تری را می طلبد تاکید کرد: با عوامل مسوولی که در اعمال، اجرا و رعایت این ممنوعیت ها در استان کوتاهی داشته باشند و موجب رها شدن کار شوند حتما برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه «مردم از ما توقع تمشیت و جدیت در اجرای طرح را دارند» تصریح کرد: نمی توانیم سلامت استان و امنیت جانی و روانی مردم را فدای عده ای اهمال کار و بی مبالات کنیم و شاهد افزایش قربانیان کرونا باشیم.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی افراد به سلامت عمومی تصریح کرد: هنگامی هر روز شاهد از دست رفتن شماری از عزیزانمان هستیم و کادر درمانی با خستگی روبروست، سزاوار نیست که همچنان شاهد برپایی مجالس عروسی و عزا باشیم.

خوش اقبال تاکید کرد: حتما در روزهای آینده برخورد جدی تر و بدون مماشات با برگزارکنندگان مجالس عروسی و عزا خواهد شد.این برخورد حتما شامل برپاکنندگان، دعوت کنندگان و اماکنی خواهد شد که میزبان این مجالس هستند.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: از بزرگان طوایف و اقوام توقع بیشتری در ارشاد و راهنمایی در شهرستان‌ها می‌رود که مانع برپایی مجالس عروسی و عزا باشند.

خوش اقبال در پایان این جلسه از زحمات شبانه روزی مجریان و نیروی انتظامی و همراهی اصناف و بازاریان با اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت ها تقدیر و تشکر کرد.

۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که ۸۹ مورد از آنها سرپایی و ۶۴ نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی» افزود: ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این ۱۶ نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، ۲ نفر در سنقر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۳۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۳۳ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید