جزییات طرح محدودیت‌های جدید پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد

احمد ترحمی جمعه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ما با قدردانی از همراهی مردم استان افزود: همه اداره ها، سازمان‌های دولتی و عمومی به استثنا بخش‌های خدمات ضروری و بیمارستان‌ها به مدت یک هفته دیگر تعطیل و فعالیت کارکنان براساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی به‌صورت دورکاری است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص دادگستری و سازمان‌های تابعه، خدمات ضروری مطابق بخشنامه معاون اول قوه قضاییه ارایه می‌شود، ادامه داد: بخش مرکز پیام، فوریت‌ها و حوادث دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند راهداری، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری‌ها فعال بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید خدمات ارایه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار کرد: همه کارمندان در ساعت کار اداری در حالت آماده باش و در دسترس بوده و باید در صورت ضرورت و اعلام واحد مربوطه در محل کار حاضر شوند و حضور کارکنان

اداره ها برای انجام امور ضروری خدمات بنا به تشخیص مدیران است .

ترحمی با اشاره به اینکه چنانچه کارمندی به مسافرت برود و خودرواش جریمه یا نامش در سامانه خرید بلیط ثبت شود، علاوه بر لغو تعطیلی ،برابر مقررات با او برخورد می‌شود، تصریح کرد: دفاتر اداری، شرکت‌های بخش‌خصوصی و غیردولتی نیز به مدت یک هفته تعطیل است.

معاون استانداری یزد همچنین اظهار کرد: مدت وکالت نامه خودرو و معاینه فنی خودروها تمدید شد و نیازی به مراجعه به مراکز مربوطه نیست و همه اصناف گروه شغلی ۲، سه و چهار در استان به‌مدت یک هفته تعطیل است و در صورت تخلف محل کسب آنها برابر مقررات پلمب می شود.

ترحمی گفت: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی‌ها، لبنیاتی ها، میوه و تره بار، غرفه مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ و بیرون بر رستوران‌ها و فست‌فودها بدون مراجعه حضوری در شب تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه طبق برنامه هفته گذشته مجاز به فعالیت است و سایر اصناف گروه یک شغلی فقط تا ساعت ۱۵ و ۳۰ ‌دقیقه مجاز به فعالیت و پس از آن تعطیل است.

وی با بیان اینکه بیرون بر رستوران‌ها و فست‌فودها( غذاهای فوری) هم بعد از ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فقط با سفارش تلفنی و ارسال با پیک مجاز به فعالیت است، بیان کرد: گیم‌نت‌ها و خانه‌های مسافر هم تعطیل است و مطب‌ پزشکان بعد از ساعت هشت و ٣٠ دقیقه شب مجاز به فعالیت نیست.

این مسوول با اشاره به اینکه تردد خانوادگی از ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت تردد کامل خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح به مدت یک هفته دیگر اعمال می‌شود، گفت: سفر به مناطق ییلاقی و روستاهای خوش آب و هوای استان ممنوع است و متخلفان با دوربین‌های نظارتی اعمال جریمه می‌شوند.

به گفته ترحمی، ناوگان حمل و نقل عمومی تا ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فعال است و فرمانداران، بخشداران و مدیران بخش بهداشت و درمان باید در حوزه ماموریت خود حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دارای کشیک فعال در طول هفته باشد.

وی اظهار کرد: چنانچه دستورالعمل جدیدی از ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و کمیته‌های آن صادر شود، در این مورد اطلاع‌رسانی ‌و ملاک عمل است .

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ( جمعه) گفت: با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هفتم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۴۵ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید