کد خبر: 328949
۰
۰
نسخه چاپی

انتشار کتاب نقش آستان قدس حسینی در زمان بحران کرونا

به گزارش قم پرس، مرکز الدمقراطی العربی در برلین اخیراً کتابی را با عنوان «امنیت بهداشتی یکی از ضروریات‌های امنیت جامعه» چاپ کرده است که به نقش آستان قدس حسینی در بحران همه گیر ویروس کرونا می‌پردازد.

ولاء الصفار معاون رئیس بخش رسانه در آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار داشت: دستاوردهای آستان قدس حسینی در زمان شیوع ویروس کرونا در این کتاب بین‌المللی بررسی شده است. این دستاوردها نتیجه اقدامات انسانی و پروژه‌های بزرگ و پشتیبانی نامحدودی است که آستان قدس حسینی از نهادهای بهداشتی و شهروندان انجام داده است و تمامی امکانات خود را برای مقابله با این بیماری همه گیر به کار گرفته است.

الصفار افزود: پس از اعلام نخستین ابتلاء به کرونا در عراق، آستان قدس حسینی به توصیه و سفارش شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی این آستان برای مقابله با این بیماری به تأسیس مراکز درمانی با استانداردهای بین‌المللی در استان‌های مختلف عراق اقدام نموده است.

وی ادامه داد: این آستان همچنین کارخانه تولید اکسیژن را که به صورت شبانه روزی کار می‌کند، تأسیس کرده است تا به طور رایگان نیاز مراکز پزشکی و مردم را برطرف کند. همچنین زائرسراهای خود را جهت ارائه خدمات به مبتلایان به کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

معاون رئیس بخش رسانه در آستان قدس حسینی افزود: فعالیت آستان قدس حسینی به این خدمات منحصر نگردید بلکه با تشکیل کمپین‌های ضد عفونی به ضد عفونی مناطق مختلف و توزیع رایگان ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده اقدام نموده‌اند.

علاوه بر این با اختصاص مبلغ قابل ملاحظه‌ای به توزیع گسترده مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند در بیشتر استان‌های عراق اهتمام ورزیده است.

لازم به ذکر است که مرکز مطالعات راهبردی و سیاسی و اقتصادی (الدمقراطی العربی) در مصر در سال ۲۰۰۷ میلادی تأسیس شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید