کد خبر: 328950
۰
۰
نسخه چاپی

هشدار شهرداری قم نسبت به تعرض به کانال خاکی پردیسان

سید امیر سامع در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای یکی‌دو مورد از این مشکلات استانداری قرار است، بودجه‌های خارج از استان تامین کند، برای ۲ مورد دیگر در بالادست منطقه پردیسان در سال های گذشته استانداری و منابع طبیعی بودجه های خارج استان گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام های بسیار خوبی را در کنترل روان‌آب‌های بالادست منطقه پردیسان انجام داده اند که البته بخشی از این کار باقیمانده و لازم است که انجام بشود.

وی با اشاره به مشکلات پردیسان در زمینه سیلاب‌ها اظهار داشت: بالادست شهرک دانشگاهی پردیسان یکی از نقاط بحران است که یک کانال انتقال در آن‌جا نیمه‌کاره مانده است.

وی افزود: بخشی از این کانال که در بالادست منطقه پردیسان قرار دارد تا شهرک دانشگاهی اجرا شده، اما ادامه آن تا بلوار غدیر و رودخانه انجام‌ نشده و خواهش ما این است که ادامه این رینگ هم تکمیل شود تا مشکلی برای پردیسان نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به اینکه مشکلات خارج از حریم هم با منابع طبیعی است، تصریح کرد: اقدام های لازم در خارج از محدوده نیز با اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به ساخت یک کانال خاکی با توجه به تکمیل نبود کانال اصلی در پردیسان گفت: یک سری تعرضاتی به این کانال خاکی هم درگذشته صورت گرفت، ولی با توجه به هماهنگی‌هایی که با دستگاه های دیگر انجام شد، قرار بر این شد، این کانال خاکی سرجای خودش باقی بماند و هیچ گونه تعرضی به آن نشود.

وی گفت: اگر دستگاه ها یا بعضی از دانشگاه ها بخواهند اقدامی انجام بدهند، به طور حتم اول پیش‌بینی‌های لازم برای عبور این سیلابی که چند بار در سال اتفاق می‌افتد را داشته باشند و در جلسات قرار شد، هیچ دستگاهی به این کانال خاکی تعرضی نداشته باشد و اگر هر دستگاهی تعرض کند، خودش باید مسئولیتش را بر عهده بگیرد.

سامع همچنین با اشاره به تقسیمبندی وظایف دستگاه ها در رابطه با جمع‌آوری و دفع آب های سطحی افزود: در مدیریت آب های سطحی در سطح شهر، شهرداری به نوعی محور است و این کار را به کمک دستگاه های دیگر انجام می‌دهد و دستگاه‌های دیگر هم وظایفی دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت نهرها و رودخانه‌ها بر عهده آب منطقه ای است، گفت: تعریض و توسعه شبکه فاضلاب نیز که در کنترل آب های سطحی می‌تواند بسیار موثر باشد، بر عهده آب و فاضلاب استان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: یک بخش مهمی سیلاب هایی است که از خارج شهر یعنی از محدوده و حریم و گاهی فاصله ۳۰ـ۲۰ کیلومتری بالادست حریم سیلاب به شهر وارد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که باید علاوه بر تلاش برای رفع گرفتگی‌های داخل شهر، در خارج شهر نیز برای جلوگیری از ورود این سیلاب‌ها به شهر اقدام هایی انجام شود، گفت: اگر مشکلاتی پیراشهری را حل کنیم، این اتفاقات برای شهر بسیار کم‌‎تر می‌شود، به ویژه این‌که در پنج نقطه از خارج شهر که مشکل اساسی داریم.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران و شورای بحران استان قم جلسات خیلی خوبی داشتیم و تقریبا دستگاه‌هایی که باید در این حوزه کار بکنند از جمله راه و شهرسازی و منابع طبیعی و اداراتی که در این بخش وظیفه‌ دارند، بازدیدهایی از نقاط آسیب خیز داشتند، ولی انتظاری که داریم این است که در این بخش‌ها هر چه سریع تر مشکلات واقعا حل بشود.

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده ‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید