یک متخصص عفونی: هوشیاری نسبت به تبعات موج چهارم کرونا ضروری است

دکتر فرنوش شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: میزان همه‌گیری و ابتلا در موج چهارم کرونا نسبت به همه‌گیری‌های گذشته این بیماری بسیار شدیدتر است و عواقب و تبعات بدتری دارد.

وی ادامه داد: موج چهارم کرونا به مقطع سنی خاصی محدود نیست و همه افراد و طیفهای مختلف سنی اعم از کودکان، جوانان و بزرگسالان و نیز افراد مسن و حتی افرادی که بیماری زمینه ای نداشته اند، در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه به آن مبتلا می شوند.

مسوول بخش ایزوله بیماران تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: موج چهارم این بیماری بسیار پیشرونده است و ممکن است که همه افراد یک خانواده را همزمان درگیر کرده و بیماری آنان به فاصله یک تا دو روز از یکدیگر بروز کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در گناباد مشاهده نشده است، گفت: این به معنای نبود فرد مبتلای این بیماری در منطقه نیست و باید هوشیاری عمومی نسبت به بیماری کرونا و به خصوص موج چهارم آن که بسیار خطرناکتر از همه گیریهای قبلی است، افزایش یابد.

وی تاکید کرد: دورهمی های خانوادگی و دید و بازدیدها یکی از دلایل اصلی افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و انتقال آن حتی از افراد بدون علامت به دیگر اشخاص و به خصوص افراد مسن است.

دکتر شریفی از افراد دارای هرگونه عارضه و یا علائم مشابه بیماری کووید ۱۹ خواست که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند و تا زمان آماده شدن جواب تست از حضور در محل کار و اجتماع و معابر عمومی بپرهیزند و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش به مدت ۲ هفته در منزل قرنطینه و تحت درمان قرار بگیرند.

بر اساس آخرین نتایج نرم افزار ماسک، شهرستان گناباد از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

هم اکنون سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت در دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کرونا شد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید