بستری ۴۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل/۲۶ بیمار قربانی کرونا شدند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بزرگترین نگرانی کادر درمان استان اردبیل افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بعد از تعطیلات نوروز است، اظهار کرد: متأسفانه نوروز امسال با افزایش چند برابری مسافران در اردبیل و به خصوص در شهرهای توریستی استان مواجه بودیم که منجر به بالا رفتن آمار بیماران کرونایی در هفته گذشته بوده است.

وی به کاهش نگران کننده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: برخی از مردم با عدم رعایت استفاده از ماسک و یا دقت در اعمال محدودیت‌ها کرونایی منجر به انتقال بیماری هستند و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود تمامی تخت‌های بیمارستان‌های استان اردبیل تکمیل ظرفیت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شیوع موج جدید بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد و گفت: هر گونه ساده انگاری و یا عدم رعایت پروتکل‌ها سر آغاز جدیدی در بیماری کرونا است و به دلیل رعایت نکردن برخی از شهروندان در ایام نوروز متأسفانه فوتی‌های کرونایی افزایش داشته و بهاری سخت و غم انگیز در انتظار ما است.

حبیب زاده تصریح کرد: سال گذشته با همکاری مردم استان شاهد کنترل بیماری در روزهای ابتدایی شیوع کرونا بودیم به طوری که تردد در محورهای مواصلاتی به طور قابل توجهی کاهش یافت اما امسال با وجود هشدارها و توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نوروز امسال با فراموشی کرونا برگزار شد.‌

بستری ۴۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل/۲۶ بیمار قربانی کرونا شدند

جهش ۳ برابری کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه خیز چهارم بیماری کرونا با ویروس جهش یافته در کل کشور و همچنین در استان اردبیل با شدت تمام آغاز شده است افزود: برخلاف ۳ خیز قبلی سرعت انتقال این بیماری در بین مردم بالاست و در عرض یک هفته تعداد افراد بستری دو برابر شده است.

وی ادامه داد: نگرانی جدی سیستم سلامت استان عدم کافی بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود که ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار نیاز به بستری داشته باشند.

حبیب زاده به ارائه چند توصیه بهداشتی به مردم و. بیماران کرونایی پرداخت و گفت: پروتکل‌های بهداشتی مخصوصاً زدن ماسک در بیرون از منزل، پرهیز از هر گونه ازدحام بیش از پنج نفر در منزل و تعطیلی تمام جلسات و دورهمی ها، مگر در مواقع ضروری اداری حداکثر با ۱۵ نفر، پرهیز از برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و شب نشینی از جمله مواردی است که شهروندان باید رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در صورت بروز علائم لرز، سردرد و تب، گلو درد و کوفتگی بدن برای تعیین تکلیف و دریافت درمان در سریع‌ترین زمان ممکن به نزدیک ترین پایگاه بهداشت و درمان محل زندگی خود مراجعه کنید.

بستری ۴۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل/۲۶ بیمار قربانی کرونا شدند

داغ کرونا بر دل ۲۶ خانواده اردبیلی نشست

حبیب زاده به بررسی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در یک هفته اخیر پرداخت و گفت: از تاریخ ۱۴ فروردین تا امروز ۴۸۰ بیمار با علائم شدید ابتلاء به کرونا به مراکز درمانی مراجعه و با تشخیص پزشکان در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند.

وی از فوت ۲۶ بیمار کرونایی در هفته‌ای که گذشت خبر داد و افزود: بررسی آمار بیماران بدحال کرونایی و روند افزایشی بستری‌ها که در بخش مراقبت‌های ویژه نشان می‌دهد این آمار در هفته‌های آینده افزایش چند برابری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: تعداد بستری‌های کرونایی نیز به طور میانگین ۷۰ بیمار در روز است که عموماً با مراجعه دیر هنگام، علائم بیماری را در حادترین شکل ممکن تجربه کرده و تعدادی از آنها راهی بخش‌های مراقبت‌های ویژه می‌شوند.

وی ابتلاء بیماری کرونا را در بین تمام گروه‌های سنی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخلاف دیدگاه برخی از مردم افراد جوان نیز به این ویروس مبتلا شده اند ولی گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

بهبودی ۱۹۱ نفر از بیماران کرونایی در یک هفته گذشته

حبیب زاده خاطرنشان کرد: در طول هفته گذشته با تلاش شبانه روزی کادر درمان استان اردبیل خوشبختانه شاهد ترخیص و بهبودی نسبی ۲۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بودیم که با آموزش‌های لازم دوران نقاهت خود را در منزل سپری خواهند کرد.

وی آمار کل بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان را هم اکنون ۴۱۷ نفر عنوان کرد و افزود: متأسفانه این آمار در هفته‌ای که گذشت با جهش چند برابری روبرو شد به طوری که هم اکنون بیش از نیمی از ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است و وضعیت شیوع در حالت هشدار خطرناک قرار دارد.

بستری ۴۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل/۲۶ بیمار قربانی کرونا شدند

۶۸ بیمار بد حال کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند

حبیب زاده به تشریح آمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت ۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اردبیل بستری شده و ۵۴ نفر نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

وی از بستری ۶۸ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۴ مورد فوتی در استان ثبت شده است و بزرگترین نگرانی ما در حال حاضر احتمال افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در روزهای آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار، گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید