کد خبر: 338574
۰
۰
نسخه چاپی

کرونا ضربات سنگینی به رشته های رزمی قم زد

علی یزدی روز چهارشنبه ، افزود: سال ۱۳۹۹ با ادامه شیوع ویروس منحوس کرونا آغاز گردید و این موج تا پایان سال ادامه داشت که این امرموجب شد تا این رشته ها بیش از هشت ماه سال، مجوز فعالیت حضوری نداشته باشند.

وی ادامه داد: با ممنوعیت فعالیت باشگاه ها و همچنین لغو برگزاری تمام رویدادهای ورزشی به ویژه رشته های پربرخورد، برخی برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی به صورت مجازی توسط هیات برگزار شد که با استقبال ورزشکاران استان مواجه شد.

رئیس هیات ورزش‌های رزمی قم افزود: در اقدامی نوع دوستانه سبک های مختلف رشته های رزمی استان با شیوع کرونا، اقدام به برگزاری پویش های جهادی با عنوان کمک های انسان دوستانه و توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های بی بضاعت در سطح استان اجرایی کردند.

وی ادامه داد: اهدای خون تنی چند از مربیان و ورزشکاران و مسئولان هیات، برگزاری بیش از ۱۰ جشن به مناسبت های مختلف توسط سبک های زیر مجموعه و همچنین برگزاری کارگاه دفاع شخصی توسط گروه شین کای از جمله اقدام های فرهنگی است که با فروکش کردن موقت کرونا و اجازه یافتن فعالیت مجدد رشته های پربرخورد توسط این هسات انجام شده است.

یزدی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته مراسم تجلیل و تقدیر از بانوان مدال آور در مسابقات کشوری سال۱۳۹۸ برگزار و در آن مراسم از بانوان مدال آور، داوران و مربیان فعال در بخش بانوان با حضور رییس و نایب رئیس هیات تقدیر شد.

رئیس هیات ورزش‌های رزمی قم افزود: با وجود اینکه برگزاری بسیاری از مسابقات و رویدادهای ملی و استانی در رشته های رزمی لغو شد با فروکش کردن موقت این بیماری در کشور، این هیات توانست با درخشش رزمی کاران خود هشت مدال از رویدادهای ملی از آن خود کند.

وی گفت:در مسابقات کشوری آفلاین سبک ووینام، بانوان رزمی کار استان در سال گذشته توانستند سه مدال طلا و یک مدال برنز را کسب کنند ضمن اینکه حضور تیم منتخب کیک بوکسینگiko بانوان قم در مسابقات کشوری و آفلاین منجر به کسب یک نقره و دو برنز از این مسابقات شد.

رئیس هیات ورزش‌های رزمی قم ادامه داد: همچنین در سال گذشته در بخش آقایان مسابقات کشوری آفلاین گروه یوشیتا نیز رزمی کار این استان موفق به کسب یک مدال برنز از این رقابت ها شود.

یزدی در ادامه افزود:سال گذشته همچنین این استان سه اردوی مختلف برای آماده سازی و اعزام رزمی کاران قم به مسابقات انتخابی تیم ملی در بخش بانوان و آقایان در رشته های پنچاک و سامبو نمود که با کنسل شدن این مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا و موکول شدن به سال جاری، این اردوها تعطیل گردید.

هیات ورزش‌های رزمی در کشور شامل ۱۰۵ رشته رزمی است که تنها ۳۰ رشته از آن زیرمجموعه هیات ورزش‌های رزمی قم فعال است. از ۳۰ رشته فعال در این استان نیز هشت رشته ازجمله موی تای، وکوتورین و همچنین پنج سبک کیک بوکسینگ بیشترین فعالیت را دارد.

ورزشکاران رزمی‌کار عضو هیات ورزش‌های رزمی این استان تا پیش از شیوع کرونا، سالانه به‌طور میانگین ۱۰۰ مدال جهانی، آسیایی و کشوری کسب می‌کردند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید