کد خبر: 338842
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار قم: سرمایه‌های اوقاف برای مهار کرونا به‌کار گرفته شود

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست بیان کرد: باید در راستای بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های دراختیار اوقاف برای اقتضائات جدید گام برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بسیار خوب مدیران اوقاف و بقاع متبرک در ارتباط با بحث کرونا افزود: در طرح مواسات و کمک های مومنانه اوقاف در کنار خیرین عملکرد خوبی داشته است که امیدواریم این همکاری ها افزایش یابد.

وی با اشاره به جایگاه مذهبی استان افزود: اماکن و بقاع متبرک جزو جاذبه‌های معنوی قم محسوب شده و نقش ویژه در جذب گردشگری مذهبی دارند.

وی همچنین تکریم جانبازان و خانواده معظم شهدا را تعظیم شعائر دانست و گفت: انتظار داریم اوقاف و بنیاد شهید در این زمینه تعامل تنگاتنگی داشته باشند.

ضرورت تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی قم

استاندار قم همچنین در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی استان، بیان کرد: پروژه‌هایی که امکان بهره‌برداری در زمان‌بندی مشخص را داشته باشند، به منظور ارزیابی وضعیت تکمیل آنها مورد بازدید قرار می‌گیرند.

سرمست با اشاره به پروژه مرکز تحقیقات هواشناسی گفت: این طرح با پیشرفت بالای ۹۲ درصد، روند تکمیل را می‌پیماید و امید است تا ۲ ماه آینده بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: همچنین در تخصیص اعتبارات برای تکمیل این طرح، پیگیری ها در سطح ملی دنبال می‌شود تا مرکز تحقیقات هواشناسی قم را به‌عنوان یک مرکز بسیار کارآمد و مؤثر به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از طرح راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی تصریح کرد: این طرح دارای اهمیت زیادی است، چراکه نمایشگاه ویترین صنعت و تولید در قم به شمار می‌رود و با موقعیت جغرافیایی استان باید به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد.

سرمست با بیان اینکه راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی قم ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: نمایشگاه دائمی واقع در آزادراه قم تهران، جایگاه مهم و نقش بسزایی در عرضه تولیدات و محصولات و رونق تولید استان دارد.

استاندار قم یادآور شد: همزمان با راه دسترسی، بخش خصوصی در تکمیل طرح نمایشگاهی تلاش ‌کند تا در مدت کوتاهی به سرانجام برسد و نمایشگاه بر اساس قول بخش خصوصی حداکثر یک ماه پس از راه دسترسی به بهره‌برداری رسد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید