کد خبر: 338875
۰
۰
نسخه چاپی

رسیدن به معرفت الهی تنها با همراهی پیامبر(ص) و ائمه امکان دارد

به گزارش قم پرس آیت الله سید مهدی میرباقری در دومین دهه ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) برای همه امت‌ها مبعوث شدند تا آنان را انذار کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه انذارها به شرک و همه بشارت‌ها به عبودیت و بندگی خدای متعال برمی‌گردد، ادامه داد: خداوند متعال در سوره رعد می‌فرماید انذاری که پروردگار نسبت به انسان‌ها دارد آن است که کسی را جز اله به عنوان خدا اختیار نکنند در غیر این صورت به عذاب گرفتار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه رسالت پیامبر اکرم (ص) انذار از اولیای طاغوت و شرک است، عنوان کرد: اصل شرک به ابلیس و اولیای طاغوت برمی‌گردد چرا که آنها انسان را به شرک دعوت می‌کنند. آنها بعد از تخریب یک بتکده توسط انبیا، اقدام به تأسیس بتکده ای مدرن می‌کنند برای همین آن بزرگواران می‌فرمایند باید از شرک تبری بجویید چرا که این شرط رسیدن به توحید است.

تبری از غیر شرط رسیدن به وادی توحید است

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه انسان با تبری از غیر نمی‌تواند به وادی توحید وارد شود، گفت: خدای متعال برای هر قومی هدایت کننده ای قرار داده و کسانی که می‌خواهند به وادی توحید گام نهند باید افرادی وجود داشته باشند که دست انسان‌ها را بگیرند و به پیامبر اکرم برسانند تا بتوانند با دین حضرت راه بروند و آن افراد تنها امامان معصوم هستند برای همین در قیامت همه انسان‌ها با امامانشان محشور می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان‌ها در عالم دنیا با دو امام روبرو هستند، تصریح کرد: یک امام انسان‌ها را به خدا و امام دیگر آنها را به شرک دعوت می‌کند. پیامبر اکرم (ص)، رسول امت هستند و ۱۲ جانشین ایشان با عنوان امام یاد می‌شود. همه هدایت را خدا به پیامبر داد تا اصل امت سازی توسط ایشان صورت بپذیرد اما برای حرکت با رسول باید همراه با امام بود.

وی افزود: با امام باید همراه بود تا از رزقی که پیامبر برای امت آورده بهره‌مند شد. طبق صریح روایات؛ وجود مقدس پیامبر از خداوند خواست که وسیله‌ای بین او و امت قرار دهد خداوند علی را به ایشان عطا کرد.

امیرمومنان علی (ع) وجه الله هستند

آیت الله میرباقری ادامه داد: خلافت اصلی با پیامبر اکرم (ص) است اما آن کسی که بر امت خلافت می‌کند تا امت به وادی پیامبر هدایت شوند وجود مقدس امیرمومنان علی (ع) است. حلقه اتصال انسان‌ها به رسالت و دعوت پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) هستند و این امر در طول دعوت پیامبر بوده و در عرض این دعوت قرار نمی‌گیرد. اگر کسی از وادی امام علی (ع) بیاید به لقاء الله پیامبر نائل می‌شود، امیرمومنان علی (ع) وجه الله هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر کسی بخواهد نسبت به خداوند معرفت پیدا کند و باری تعالی را بشناسد راهش این است که با پیامبر اکرم راه برود، پیامبری که مبعوث شد تا با هشدار دادن به مردم آنان را بیدار کند و نسبت به خطرهایی که بشر را تهدید می‌کند آشنا کند.

وی افزود: زمانی که انسان از طاغوت فاصله گرفت و خواست به سوی اولیای الهی بیاید باید دست خود را به هادیانی بدهد که بتواند به سوی پیامبر اکرم (ص) هدایت شود. برای رسیدن به عبودیت و معرفت الهی تنها با همراهی پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم امکان پذیر است. اگر کسی به مقام توحید برسد ثواب آن این است که می‌تواند به وجه الله نظر بیاندازد. مراد از وجه الله مشاهده مقامات انبیا و اولیای الهی است انسان با این مشاهده می‌تواند خدا را در قیامت درک کند.

آیت الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: همراهی ائمه در وادی توحید با امام حی است از این رو زمین هرگز از امام خالی نمی‌شود، مراد ارتباط با امام است و در عصر غیبت چنین نیست که انسان‌ها ارتباطشان با امام زمان (عج) قطع شده باشد چرا که اگر این ارتباط قطع باشد باب هدایت بسته می‌شود در حالی که امام واسطه رسیدن به دین است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید