کد خبر: 338935
۰
۰
نسخه چاپی

سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود

به گزارش صبح دوشنبه ایرنا، جواد غلام پور در گفت و گویی اظهار داشت: با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه، مردم می‌توانند به جای مراجعه‌ حضوری برای دریافت خدمات دولتی، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند.

وی حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی و ایجاد بهره‌وری، مهم‌ترین دستاوردهای دولت همراه دانست و افزود: دولت همراه یکی از ابزارهای است که منابع موجود را محور قرار می دهد.

دبیر کارگروه دولت الکترونیک قم تصریح کرد: این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

غلام پور با اشاره به ‏مصوبه‌ ستاد ملی کرونا درباره دولت الکترونیک افزود: هم اکنون خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت می باشد و دستگاهای اجرایی موظفند از طریق ستاد متبوع پیگیری کرده و سه خدمت پرتردد خود را درسامانه سکوی دولت همراه ارایه دهند.

وی به جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود : ارزیابی دستگاه‌ها از خرداد ماه آغاز می شود که تحقق دولت الکترونیک اولویت نخست در ارزیابی دستگاه ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ۳۰۰ امتیاز سنجش دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: شاخص‌های سنجش توسعه دولت الکترونیک شامل ارایه خدمات در میز خدمت ۱۲۰ امتیاز، مشارکت الکترونیک شهروندان در فرآیندها ۳۰ امتیاز، استانداردسازی تارنما ۵۵ امتیاز، کیفیت واگذاری خدمات دستگاه به دفاتر ۴۵ امتیاز و احراز هویت الکترونیکی به خدمت گیرندگان ۵۰ امتیاز می‌باشد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید