فقط بیماران با مشکلات حاد به مطب‌های پزشکی مهاباد مراجعه کنند

بهاء‌الدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مراجعه این بیماران با شرایط خاص و با محدودیت ویژه امکان پذیر است، افزود: با توجه به وضعیت قرمز مقابله با کرونا شهروندان باید فقط برای درمان بیماری های حاد و اورژانسی به مطب های پزشکی مراجعه کرده و از مراجعه برای بیماری های معمولی و زیبایی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت ضرورت قبل از حضور در مراکز درمانی به وسلیه تماس تلفنی نسبت به اخذ نوبت اقدام کرده و از تجمع در مطب‌ها خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در صورت مراجعه به این مراکز و مطب ها بیماران باید تا قبل از نوبت حضور در اتاق معاینه یا تصویر برداری و آزمایش در اطراف و بیرون از این اماکن و در هوای آزاد منتظر بمانند تا احتمال مبتلا به کرونا به حداقل برسد.

حسینی با تاکید بر اینکه مراجعه به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه ها بدون تجویز پزشک جهت انجام چکاپ ممنوع است، گفت: از همراهی بیماران در هنگام حضور در این مکان ها در حد امکان خودداری شود و در صورت نیاز به همراه یک نفر در خارج از ساختمان حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: مادران حامله نیز برای تعیین جنسیت جنین حداقل در یک ماه آینده مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه مهاباد وارد موج چهارم این بیماری شده و روزانه شاهد ابتلاء و مرگ هموطنانمان هستیم گفت: شهروندان همچنان باید از دورهمی های خانوادگی، حضور در مجالس ترحیم و مراسم عروسی تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و با رعایت کامل دستورالعمل ها از قبیل استفاده از ماسک رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی زمینه فروکش کردن این بیماری را فراهم کنند.

به گزارش قم پرس، طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی ۱۴ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید