محدودیت‌های کرونایی در گناباد کاهش یافت

حامد قربانی روز سه‌شنبه طی گفتگو با خبرنگار ما افزود: در وضعیت نارنجی شیوع کرونا محدودیتها فقط برای رده‌های شغلی سه و چهار اجرا می شود و مشاغل گروهای یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در وضعیت نارنجی کرونا مراکز آموزشی، دانشگاهها، حوزه های علمیه، مراکز خصوصی آموزشی، مدارس، مراکز فرهنگی و فعالیتهای آیینی و مذهبی همچنان تعطیل هستند.

فرماندار گناباد گفت: محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۲ الی سه بامداد به قوت خود باقی است و تردد بین شهری هم برقرار است و جرایم ورود خودروها به شهرستان گناباد مشمول مناطق دارای رنگ نارنجی شده و اعمال می شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی افزود: صنوف گروه‌های یک و ۲ باید مسائل پیشگیرانه را به صورت کامل رعایت کنند و علاوه بر تشدید نظارتها با افرادی که این پروتکلها را رعایت نکنند، برخورد می شود.

قربانی ادامه داد: تغییر رنگ گناباد از وضعیت قرمز به نارنجی با اهتمام مردم و اصناف و رعایت پروتکلهای بهداشتی محقق شده و باید تلاش کرد این وضعیت همچنان با مشارکت مردم بهبود یابد و به رنگ زرد و سفید و عادی بازگردد ولی در صورت کوتاهی آحاد جامعه و رعایت نکردن این پروتکلها دوباره گناباد در وضعیت قرمز قرار می گیرد و محدودیتهای سختگیرانه تر اعمال می شود.

هم‌اکنون ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۸۶ نفر در شهرستان های گناباد و بجستان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وضعیت شهرستان گناباد از نظر شیوع کرونا که از ۲ هفته پیش قرمز و قرمز تیره بود، از امروز به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران کرونایی فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز که با گنجایش ۶۰ دستگاه تخت، دهه فجر پارسال در شهر بیدخت این شهرستان به بهره‌برداری رسید هم‌اینک پذیرای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید