رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آذربایجان غربی کمتر از ۵۰ درصد است

علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی افزود: این مساله نگرانی ها را از افزایش شیوع بیماری کرونا در جامعه افزایش می دهد.

وی با اشاره به بروز برخی تخلفات در روند واکسیناسیون در کشور و استان اضافه کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون همگانی در استان، ضروری است بر روند واکسیناسیون کرونا در استان نظارت های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با ترکیه در مسیر خروج غیرمجاز اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان قرار دارد، اظهار کرد: یکی از علل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان حضور غیرمجاز اتباع خارجی است که قصد دارند از شهرهای شمالی استان به کشور ترکیه بروند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج هزار نفر از اتباع بیگانه که قصد داشتند از مرزهای استان به صورت غیرمجاز خروج کنند، دستگیر شدند.

مصطفوی گفت: از تمامی مردم و مسوولان درخواست داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری از اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

وی افزود: از رسانه های استان نیز درخواست داریم در زمینه نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و راههای مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان و همچنین رفع ابهامات لازم در خصوص روند واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.

به گزارش قم پرس، در حال حاضر، هشت شهرستان آذربایجان غربی از جمله ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید