معاون استاندار: عید فطر به کرمانشاه سفر نکنید

به گزارش قم پرس؛ «حسین خوش اقبال» روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترددی با دقت در کرمانشاه اجرا می ‌شود، افزود: از مسافرانی که قصد سفر به کرمانشاه را دارند تقاضا داریم که به دلیل شرایط بد استان به واسطه شیوع کرونا، از سفر به این استان صرف نظر کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از همشهریان کرمانشاهی که در دیگر استان ها نیز سکونت دارند تقاضا داریم که به دلیل حفظ سلامت اقوام خود و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در ایام عید سعید فطر به استان باز نگردند.

او اظهار داشت: لازم است همه دستگاه‌ها، ائمه جماعات و رسانه ها در آگاه سازی و اقناع جامعه تلاش کنند و یادآوری کنند که استان کرمانشاه در عید فطر پذیرای هیچ مسافری نخواهد بود.

خوش اقبال گفت: اگرچه شاهد تغییر وضعیت رنگی در برخی شهرستانها هستیم اما این شرایط شکننده است و می طلبد که حساسیت ها نسبت به رعایت پروتکل ها تداوم یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: از شهرداران توقع می‌رود که در تعطیلات عید فطر بیشتر پای کار بوده تا در آرامستانها کمترین تجمع را داشته باشیم.

خوش اقبال همچنین با تقدیر از اقدام به اطلاع رسانی همراه با آژیر آتش نشانی نسبت به خطر ویروس کرونا گفت: از هلال احمر می خواهیم که با آتش نشانی و دانشگاه علوم پزشکی در این حرکت نمادین برای هشدار به شهروندان همراهی کنند.

وی با اشاره به آئین ها و دید وبازدیدهای مرسوم مناطق اورامانات در عید سعید فطر گفت: می طلبدکه ائمه جماعات و رسانه ها در این مناطق، حساسیت وضعیت فعلی را به جامعه گوشزد کرده و مانع از تشدید وضعیت در استان شوند.

تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کرمانشاه به ۱۲ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۲ نفر دیگر در این استان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند و مجموع جانباختگان استان به یک هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۸۸ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، ۵۵ نفر افزایش دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۲۹ نفر کاهش داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ نفر در مراکز درمان استان بستری و ۱۳ بیمار کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

۵ شهر در وضعیت قرمز

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس این گزارش، شهرستان‌های هرسین سنقر و کلیایی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز و شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و جوانرود هم از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید