کد خبر: 339647
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شوراهای تعیین ظرفیت وکالت خلاف نظر رئیس قوه قضاییه عمل می‌کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انحصار موجود در نهاد وکالت، اظهار داشت: وضعیت کنونی وکالت باید اصلاح شده و فضای ورود افراد به این حوزه باز شود تا افراد بتوانند بیشتر در این حوزه فعالیت کنند؛ البته باید توجه داشت این موضوع به معنای ورود افراد بدون صلاحیت به این شغل نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم رفع انصار از بازار کسب و کار وکالت در کشور ادامه داد: انحصار کنونی در نهاد وکالت باید برداشته شود تا افراد بتوانند با گذراندن آموزش‌ها و دوره‌های لازم وکیل شوند.

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به لزوم ابلاغ دستور از سوی آیت الله رئیسی به اعضای قوه قضائیه در شوراهای استانی تعیین ظرفیت آزمون وکالت، گفت: رئیس قوه قضائیه در اظهار نظرهای اخیر خود به صراحت به موضوع افزایش وکیل و ساماندهی نهاد وکالت اشاره داشتند اما متأسفانه نظرات ایشان هنوز به تصمیمی درون قوه قضائیه تبدیل نشده است و لازم است این ابلاغ اتفاق بیفتد.

وی همچنین با اشاره به استقبال اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از افزایش وکیل توسط قوه قضائیه گفت: با توجه به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه باید تبعیض و انحصار از نهاد وکالت برداشته شود لذا بنده تصور می‌کنم زمینه برای حل این مشکل کاملاً مهیا است.

حاجی دلیگانی پیرامون طرح اجباری شدن وکالت گفت: برخی افراد شاید تمایلی برای گرفتن وکیل نداشته باشند و بخواهند شخصاً پرونده خود را دنبال کنند فلذا این موضوع به نظر می‌آید در حال حاضر شدنی نیست. در مجموع باید زمینه پیگیری پرونده‌ها را تسهیل کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس