چند خبر کوتاه از شهرستان اردکان

فرماندار اردکان گفت: سه هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان از سوی واحد معدنی ، صنعتی چادرملو تهیه و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد .

مصطفی پوردهقان اردکان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ما افزود: به همت و کمک حوزه های صنعتی و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در رزمایش کمک مومنانه اقشار آسیب پذیر که به نوعی نیازمند بسته های معیشتی هستند ، این حرکت انجام گرفت .

وی اضافه کرد: این بسته ها با محوریت اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به همه موسسه ها و نهادهای خیری شهرستان توزیع شد .

اردکان

امام جمعه شهر اردکان گفت: مردم بدانند در ستاد کرونای شهرستان فرماندار و دیگر مسوولان محلی مجری تصمیم ستاد استان یزد هستند

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر روز پنجشنبه در جمع برخی نمازگزاران مسجد « زیرده» اردکان افزود: گلایه ما این است چرا به مسوولان شهرستان ها اختیاری نمی دهند که شخصا این گلایه را چند ماه پیش کتبا برای شخص استاندار ارسال کردم .

وی با بیان اینکه از اصناف و بازاریانی که مراجعه می کنند، خجالت می کشیم و جوابی برای برخی استدلال های منطقی آنها نداریم! اظهار کرد: « دست من بود ، می گفتم برای کم شدن تجمع ، مغازه ها شبانه روز باز باشد و فقط نظارت ها را بیشتر کنید.»
امام جمعه اردکان با بیان اینکه هم اکنون برخی مغازه ها به دلیل بسته بودن در عصرها و شب ها ، صبح ها به محل تجمع و خطر انتقال ویروس کرونا تبدیل شد، یادآور شد: با وجودی که انتقاد داریم اما مثل مردم تابع تصمیم ستاد استان هستیم و اگر امسال هم می گفتند، نماز جماعت نخوانید مثل سال گذشته عمل می کردیم.
شاکر گفت: فعلا نماز جمعه و منبر ظهرهای رمضان را تعطیل کردیم و شب های قدر مراسم احیا را هم مختصرا برگزار کردیم .

وی با اشاره به اینکه ، برخی کانال ها که گلایه ساعت کاری اصناف را حواله دفتر امام جمعه و فرماندار و دیگر مسوولان می دهند بی انصافی می کنند و چون می دانند که قانون چیست و اختیاری ندارند با ترویج این پیام ها گناه ما را پاک می کنند ادامه داد : البته در این اوضاع سخت و مشکلات ما گلایه ای نداریم مردم باید جایی حرف هایشان را بزنند و تخلیه شوند، هر چه فریاد داریم بر سر کرونا می زنیم!

امام جمعه اردکان افزود: زحمات نیروی انتظامی مضاعف شد که جای تشکر دارد و نظرم این است هیچ کس را به خاطر بیرون آمدن از خانه بعد از ساعت ۹ شب جریمه نکنید. این تصمیمی است که خود مسوولان هم می دانند شرایط اجرایش به خصوص در ماه مبارک فراهم نیست، اگر تجمع می شود، تذکر دهید .

شاکر گفت: مردم بدانند برای مسوولان هم کار در این شرایط سخت و نظارت و درگیر شدن و تذکر دادن به افراد و برنامه ها واقعا مشکل و گاه ناراحت کننده و از روی ناچاری است.

وی اظهار کرد: از کادر بهداشت و درمان، مسوولان و بازاریان و همه مردم تشکر می کنم و ان شاء الله همه با صبر و حوصله و تحمل و دعا برای یکدیگر بتوانیم این دوره دشوار را پشت سر بگذاریم.

شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید