کد خبر: 340232
۰
۰
نسخه چاپی

عید سعید فطر رجعت به فطرت الهی، خداجویی و خداخواهی

حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و بیان ویژگی‌های اخلاقی انسان روزه دار گفت: عید فطر دارای دو معنا می‌تواند باشد که معنای اول، عید از «عود» می‌آید که برگشت به فطرت الهی است و فطرت هر انسان ره یافته به سوی خداوند متعال فطرت پاک، خداجوی و خداخواه است که ان‌شاءالله این امر به برکت ماه مبارک رمضان به دست آمده است. خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره روم می‌فرماید: «فطرة الله التی فطر الناس علیها» «این فطرتی است که خداوند انسان‌ها را بر آن فطرت آفریده است».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه فطرت هر انسان ره یافته به سوی خدا، فطرت پاک و خداخواهی است، افزود: عید سعید فطر، عید رجعت به فطرت الهی، خداجویی و خداخواهی است.

وی در ادامه افزود: روز عید فطر تجلی همین فطرت فرمان‌برداری از خداوند است، تاکید کرد: هر فرد روزه دار این فطرت را به برکت ماه مبارک رمضان پیدا نموده و بایستی آن را حفظ نماید.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به معنای دوم عید و روز عید سعید فطر تصریح کرد: هر انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان با استفاده از راهکارهای معنوی اعم از تدبر در آیات الهی، ادعیه و مراقبت از خود و امور دیگر، در جهاد با نفس و مبارزه با خواسته‌های نامشروع نفس خویش پیروز شده است و چنین انسانی هماهنگ با فطرتی شده که زبان و نیازش تسلط بر نفس اماره و خواسته‌های حیوانی اوست، فلذا این چنین موفقیت و توفیقی را عید می‌گیرد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری در پایان گفت: مولی‌الموحدین حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید: کل یوم لا یعصی الله فیه فهو یوم عید (هر روزی که در آن گناه الهی نباشد آن روز عید است).

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید