کد خبر: 340426
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی

به گزارش قم پرس حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره علامه حلی با اشاره به شروع به کار دبیرخانه این جشنواره پژوهشی از سال ۸۷ گفت: مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. این جشنواره چند سال است که با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعة الزهرا سلام الله علیها برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: کشف استعدادها و ارتقای سطح پژوهشی نوقلمان و طلاب جوان از جمله هدف گذاری مهم این جشنواره است تا پژوهشگران جوان با اصول پژوهش آشنا شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری جشنواره تلاش می‌کند پژوهش‌ها را به سمت نیازهای جامعه سوق دهد گفت: همچنین جشنواره به دنبال تعمیق دانش طلاب در زمینه‌های علمی- تحصیلی نیز می‌باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلّی افزود: برای بهتر برگزار شدن اختتامیه در مرحله اول به صورت استانی برگزار و سپس منتخبین استان‌ها در سطح کشور رتبه بندی می‌شوند. برای اجرایی شدن جشنواره علامّه حلی در تمام لایه‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه، برگزاری جشنواره در سطح مدارس یک ضرورت به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اهمیت امر پژوهش در حوزه‌های علمیه گفت: برای اینکه طلبه‌ها بتوانند تحقیقات پژوهشی خود را که ذیل دروس آنها طراحی شده است به خوبی انجام دهند دوره‌های آموزشی و مهارتی در زمینه پژوهش نیز برای آنها برگزار می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به آموزش روش‌های پژوهش علمی و برنامه‌ریزی دوره‌های تکمیلی پژوهش تقویت و ادامه بودن پژوهش‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰ چندین دوره آموزش مهارت‌های پژوهش برای اساتید برگزار خواهد شد. همچنین در راستای برنامه ترویج و گسترش پژوهش در مدارس علمیه، معاونت آموزش، دوره‌های مهارت آموزی در پژوهش را در چند سال متمادی برای اساتید برگزار نموده است. اساتید توانمند و مسلط در مهارت پژوهش، می‌توانند شاگردان پژوهشگر توانمند تربیت کنند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با توضیح الگو نویسی برنامه آموزش پژوهش محور در حوزه‌های علمیه گفت: در کنار آموزش هر عنوان درسی، به پژوهش در یکی از موضوعات زیرشاخه اش پرداخته خواهد شد. در هر مدرسه یک کانون پژوهش برای نهادینه کردن امر پژوهش راه اندازی می‌شود. خروجی با کیفیت و کمیت خوب این کانون‌ها را در جشنواره علامه حلّی خواهیم دید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید