کد خبر: 342163
۰
۰
نسخه چاپی

هویت خیانت‌گر عده‌ای با حضور آگاهانه مردم در انتخابات علنی می‌شود

مرتضی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر واهمه تعدادی از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از حضور آگاهانه و واقع‌گرایانه مردم در پای صندوق‌های رأی را ناشی از تغییر جریان دولت کنونی به جریانی انقلابی و آرمانی دانست و اظهار کرد: اگر هم‌اکنون عده‌ای بر عدم شرکت مردم در انتخابات مصر هستند و به صورت غیرمستقیم این فکر را در جامعه القا می‌کنند که مردم بنا به دلایلی ناشی از بی‌اعتمادی به دولت در انتخابات پیش رو حضور نخواهند داشت، در واقع تمامی این جهد و تلاش‌ها به دلیل هراس این افراد از علنی شدن ناکارآمدی خود در دولت کنونی یا دولت‌های قبلی است.

وی با اشاره به اینکه اگر برخلاف تصور همین افراد در انتخابات پیش رو جریانی انقلابی و آرمانی بر سر کار آید ماهیت بسیاری از سردمداران دولتی زیر سوال خواهد رفت، افزود: متأسفانه هم‌اکنون عده‌ای سخت در تلاش هستند تا هویت خیانت‌گری خود نسبت به انقلاب و نظام را از ابصار پنهان نگه دارند و در همین جا نقش حیاتی حضور مردم در عرصه نمود می‌یابد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر منصبی در دولت کنونی یا دولت‌های قبلی به این افراد سپرده شده است بی‌شک به دلیل پنهان بودن چهره واقعی آنان در پشت شعارهای جذاب‌شان بوده و مردم نباید اجازه تکرار چنین اشتباهاتی را دهند.

ابراهیمی به لزوم آگاه‌سازی مردم بدون پیروی از حزب، جبهه یا جریان خاصی تاکید و بیان کرد: هر کس در جایگاه خود در این ایام سخت و حساس باید نسبت به آگاهی‌دهی منصفانه به مردم اقدام کرده و حقایق را به شکلی واقع‌گرایانه و بدون غل و غش به مردم ارائه دهند تا انتخابی که در این مملکت انجام شده و مستقیماً سرنوشت آن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، انتخابی شایسته، مقارن با معیارهای مدیریتی و آرمان‌های انقلاب باشد.

مردم فریب ادبیات اقتصادی عده‌ای را نخورند

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: فردی که خواهان تصاحب سکان‌داری کشور است باید بالاترین نمره را از خود این مردم بگیرد چرا که اعلام نمره داوطلبان از سوی مردم نیز بر اساس عملکرد، شأن و قابلیت افراد صادر می‌شود و هیچ دست‌اندازی در این زمینه وجود ندارد.

ابراهیمی گفت: با یک نگاه عمیق و دقیق به کارنامه داوطلبان به خوبی می‌توان دریافت که چه تعداد از همین افراد در سوابق مدیریتی قبلی خود با فساد، بی‌عدالتی و باندبازی در بطن نظام و دولت جنگیده و حامی حقوق برابر و دهک‌های پایین جامعه بوده‌اند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها در این بلبشوی انتخاباتی سعی دارند خود را منفک از جریان یا حزبی خاص از دولت به مردم معرفی کنند اما در واقع همه این اقدامات دروغی آشکار بیش نیست.

به گفته این کارشناس سیاسی اگر هم‌کنون تعدادی از داوطلبان با اقدامات روانشناختی و ادبیات اقتصادی و در نهایت تغییر مفهوم واژه و عبارات قصد معرفی خود و برنامه‌های خود به مردم دارند هدفی جز تأثیر گذاشتن بر آحاد گسترده جامعه ندارند پس باید افرادی که صاحب فکر و سخن در جامعه هستند این نکات ریز و شگردهای سیاسی تبلیغاتی را به مردم گوش‌زد کرده و آنان را نسبت به سرانجام این وعده‌های توخالی آگاه سازند.

وی همچنین به تأیید صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان اشاره و خاطرنشان کرد: تأیید شورای نگهبان صرفاً به معنای تأیید عالم غیب نبوده و این نهاد تنها در خصوص نبود خلاف معیارهای مطروحه کاندیداها اعلام نظر می‌کند و وظیفه سنگین در این راستا بر عهده مردم است که با آگاهی کافی و وافی نسبت به شناخت افراد، شیوه مدیریت‌شان، معیارهای اخلاقی و عملی و نوع ادعاهای آنان اقدام نمایند.

القای یأس به جامعه هرگز برد در رقابت را تعیین نمی‌کند

کارشناس مسائل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: اگر واقعاً داوطلبان ریاست جمهوری لیاقت کافی را در معرفی و شناساندن خود به جامعه دارند لزومی به تخریب داوطلبان دیگر باقی نمی‌ماند، کاری که هم‌اکنون عده‌ای برای تخریب رقبای خود با اعتماد و امید جوانان می‌کنند نامی جز خیانت به آن اطلاق نمی‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: اگر مردم ما می‌خواهند انتخابی شایسته، صحیح و به حق داشته باشند حتماً نسبت به بازخوانی و بررسی کارنامه مدیریتی‌های قبلی داوطلبان را در دستور کار قرار دهند چرا که عملکرد هر یک از داوطلبان در گذشته به خوبی مبین افکار، اعتقادات، توانایی و میزان پایبندی وی به معیارهای نظام و انقلاب است.

وی تلاش برای ایجاد سستی در بین جوانان را با هدف تخریب رقبا و اخذ آرای بیشتر در عرصه انتخابات به شدت نکوهش و اذعان کرد: جوانان ما به عنوان نسل پیشران کشور بوده و موتور محرکه یک جامعه محسوب می‌شوند و افرادی که به شکلی پست و زبونانه در پی موج‌سواری بر افکار این قشر هستند باید از سوی مردم به خوبی شناسایی و طرد شوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید