کد خبر: 342215
۰
۰
نسخه چاپی

فقدان اطلاعات حقوقی دلیل افزایش پرونده های قضایی

به گزارش خبرنگار خبرنگارما حجت الاسلام مجید یزدی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: فقدان اطلاعات حقوقی قضائی و عدم توجه به ضرورت‌های تشکیل پرونده و نحوه مراجعه و طرح شکایت یا دادخواست سبب افزایش پرونده‌های قضائی و عدم اخذ نتیجه مناسب و اطاله دادرسی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی مربوط به حوزه مالکیت و ملک است، افزود: در این پرونده‌ها بیشترین اختلافات و دعاوی مربوط به اسناد عادی و دست‌نویس می‌باشد که این اسناد به دلیل اینکه توسط ارگان‌های نظارتی قابل رصد و پیگیری نیست، زمینه را برای جرایم و ایجاد اختلافات و دعاوی فراهم نموده است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را امری فراقوه‌ای، علمی و نیازمند همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: دستگاه قضائی در راستای توسعه اعتمادسازی و ارتباط منسجم با اقشار مختلف جامعه از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی در مسیر پیشگیری از وقوع جرم استفاده استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام مجید یزدی گفت: رسانه‌های جمعی و صدا و سیما نقش مؤثری در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در حوزه مسائل حقوقی دارند و با همکاری و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه شاهد افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم و در نتیجه کاهش پرونده‌های مربوطه باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید