کد خبر: 342258
۰
۰
نسخه چاپی

شرکت در انتخابات تنها راه اصلاح وضعیت فعلی کشور

اسماعیل جهان بین با بیان اینکه در نظام‌های برآمده از انقلاب‌های مردمی، حضور مردم در تداوم و قدرت آن بسیار مؤثر است، گفت: در ایران نیز طی بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، نقش مردم در رویدادها، حوادث و خنثی سازی توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در انقلاب‌های بزرگ جهانی سه عامل رهبری، ایدئولوژی و مردم نقش تعیین کننده‌ای دارند، افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز نقش اسلام و رهبری برآمده از ایدئولوژی اسلامی با اهمیت بودند اما بدون شک عامل حضور مردم مهمترین عامل است، زیرا بدون حضور مردم اصلاً اتفاقی نظیر انقلاب نخواهد افتاد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر نقش مردم به این دلیل است که موجودیت و هویت انقلاب بر حضور و آرای مردمی بنا شده است و حضور مردم در انتخابات در واقع با اصل و بنیاد انقلاب پیوند خورده است. و اگر زمانی عدم تمایل به شرکت در انتخابات در مردم نمایان شد، باید اعلام خطر کرد. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اگر کسی بنده را قبول ندارد ولی ایران را قبول دارد و می‌خواهد ایران پابرجا باشد در انتخابات شرکت کند.

وی در ادامه مهمترین ویژگی نامزد اصلح را کارآمدی دانست و گفت: مقام معظم رهبری مشروعیت هر پست و مسئولیتی را در نظام وابسته به کارآمدی آن فرد مسئول می‌دانند. به این معنی که اگر کسی کارآمدی و تخصصی برای انجام کاری نداشته باشد آن مسئولیت مشروعیت ندارد و برای دانستن میزان کار آمدی فرد باید به گذشته آن فرد و عملکرد وی در سمت‌های قبلی مراجعه کرد.

جهان بین در ادامه افزود: در کنار کارآمدی سایر ویژگی‌ها نظیر انقلابی، متعهد و مردمی بودن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه درباره پیام انتخابات در بعد بین‌الملل تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات برای هر کشور بیانگر دو نکته است؛ اول قدرت و پایداری نظام سیاسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست و دوم حضور حداکثری مردم در انتخابات این امکان را به فرد منتخب می‌دهد که با قدرت مانور بیشتری در عرصه داخلی و بین‌المللی حرکت کند. و اگر مشارکت پایین باشد این شائبه را در دیگر کشورها به وجود می‌آورد که فرد منتخب نماینده واقعی ملت نیست.

کارشناس مسائل سیاسی در انتها با اشاره به گله مندی مردم از وضع موجود در حوزه اقتصاد و فرهنگ افزود: اگر مردم می‌خواهند در شرایط موجود تغییر و تحولی ایجاد شود، تنها راه آن شرکت در انتخابات است و شرکت نکردن در انتخابات تداوم نابسامانی‌های فعلی را به دنبال خواهد داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید