کد خبر: 342262
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

یک شرکت ریلی خصوصی سازی شده مجددا به دولت بازگشت

به گزارش قم پرس به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت تراورس دیروز ۱۸ خرداد در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

رسولی در این مراسم گفت: آنچه اهمیت دارد و باید از آن به عنوان یک نقطه عطف یاد کرد، تغییر رویکرد و دیدگاهی است که هم‌اکنون در این شرکت به وجود آمده و آن، استفاده حداکثری از ظرفیت این شرکت تخصصی در توسعه ریلی کشور است.

تلاش خانواده بزرگ راه‌آهن همچون یک پیکره واحد در جهت اعتلای صنعت ریلی

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه تمام افراد یا مجموعه‌هایی که در حوزه صنعت ریلی فعالیت می‌کنند، جزو خانواده راه‌آهن محسوب می‌شوند، عنوان کرد: خانواده بزرگ راه‌آهن یک پیکر واحد است و اجزای آن همچون چرخ‌دنده‌های یک موتور همگی اعم از دولتی و غیردولتی در تعامل با هم در راستای اعتلای این صنعت تلاش می‌کنند.

سیاست اصولی راه‌آهن؛ توجه به نیروی انسانی

وی اظهار کرد: اکنون یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های شرکت راه‌آهن، توجه به نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری و اثربخشی راه‌آهن است و به همین منظور تلاش شده است تا مشکلات نیروهای انسانی شناسایی و دسته‌بندی شوند و ضمن ریشه‌یابی مشکلات، برای تمامی آن‌ها راه‌حلی پایدار پیدا شود.

مدیریت شرکت تراورس با پرهیز از شعارزدگی

رسولی با یادآوری این نکته که شرکت راه‌آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آن را منع می‌کردند و از این اتفاق به عنوان بازگشت و پس رفت یاد می‌کردند، تأکید کرد: زمانی که این مسئولیت را در راه‌آهن پذیرفتیم، همگی بدون شک و شبهه اعتقاد داشتیم که این مسئولیت نه تنها مشکلی برای راه‌آهن ایجاد نمی‌کند، بلکه ظرفیتی ایجاد می‌نماید که اگر به دور از شعار زدگی آن را خوب مدیریت کنیم، با سرمایه‌های انسانی متخصص و کارآمدی که در آن وجود دارد، می‌تواند فرصت خوبی برای ارتقا و توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد شود.

الحاق شرکت تراورس به شرکت راه‌آهن به عنوان یک مجموعه دولتی

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اهمیت و لزوم خروج نام شرکت تراورس از فهرست واگذاری‌ها، عنوان کرد: اکنون این شرکت جزو یکی از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه شرکت راه‌آهن قرار گرفته است و بودجه آن در قانون تصویب شده و به‌طور روزانه پیگیر انجام کارهای باقیمانده در جهت تثبیت و پایداری آن در ذیل شرکت راه‌آهن هستیم و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، امیدواریم که هر چه زودتر پیشنهاد ما در هیأت دولت به تصویب برسد.

ضرورت اتخاذ رویکرد مدیریت جهادی جهت رفع مشکلات شرکت تراورس

رسولی با تأکید بر اینکه با مدیریت جهادی می‌توان بر مشکلات شرکت تراورس غلبه کرد، افزود: این شرکت با توجه به نیروهای متخصص، ماشین‌آلات و امکانات و اعتباری که دارد باید در یک تراز خوب قرار داشته باشد، نه اینکه در حداقل‌ها درجا بزند و مشکلات ریز و درشت آن را ناتوان کند. به مدیران جدید این شرکت تأکید شده و به آن‌ها یادآور شدیم که مدیریت این شرکت را یک کار معمولی ندانند، بلکه یک کار جهادی دانسته و باید وضعیت موجود در این شرکت به سرعت تغییر کند.

تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران این شرکت خبر داد و اظهار کرد: البته از سال ۹۸ کمیته‌ای در راه‌آهن تشکیل و قدم‌های بلندی هم برداشته شد. بخشی از این قدم‌ها شامل تجمیع ۳۵۰ شرکت در قالب ۳۲ شرکت ساماندهی بود که طی آن قراردادهای بیش از چهار هزار نفر بازنگری شد و برنامه‌ریزی مناسب برای بیمه تکمیلی و پرداخت‌های آنان صورت گرفت و این کار را تا آخرین شرکت و بهره‌مندی همکاران شرکت‌های طرف قرارداد از حقوق قانونی خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است مصطفی معینی، مرتضی مولادوست و علی خدایی طی احکام جداگانه‌ای در تاریخ نهم خرداد ماه امسال از سوی سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت تراورس منصوب شده‌اند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس