کد خبر: 342332
۰
۰
نسخه چاپی

ظرفیت ها و نقش مهم استان قم در پیشرفت و جهش کشور

به گزارش قم پرس سعید جلیلی عصر دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان قم با اشاره به شهر قم به عنوان سنگر مهم تراث اهل بیت، سنگر مقاومت در برابر استعمار و وادادگی در عصر پهلوی گفت: همین سرمایه معنوی و با قیام ۱۹ دی و شهادت مردمش انقلاب اسلامی شکوفا شد.

وی قم را تکیه گاه فرهنگی کشور خواند و گفت: در یکی از مذاکراتی که با کشورهای ۵+۱ داشتیم بحث می‌کردند در مورد قدرت ایران، من گفتم که شما اشتباه می‌کنید قم ذرات خانه قدرت ایران است، قم و حوزه علمیه گران قدر و گران سنگ آن است که چنین قدرتی را آفریده است اندیشه زلال و ناب آن، اندیشه ولایی و توحیدی این است که به کشور ما چنین قدرت بخشیده است، معنویت و معارف اهل بیت است که مهم‌ترین پیشران کشور به سمت جهش، پیشرفت و رشد است.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: الگویی که انقلاب اسلامی خلق کرد بر پایه معنویت مردم بنا شده است، مردم عزیز قم، ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم، انتخاب اینکه آیا چهار سال آینده کشور را به صورت روزمره اداره کنیم؟ یا اینکه می‌خواهیم چند مشکل آن را حل کنیم؟ و یا اینکه نه می‌خواهیم کشور را مبتنی بر مبانی اهل بیت و قرآن کریم به یک جهش برسانیم؟

سعید جلیلی با اشاره به سفرهای مختلفش در ۳۱ استان، روستاها، شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها گفت: بارها به استان شما آمده‌ام، بارها با اساتید گفت و گو کرده‌ایم، با دانشجویان مباحثه کرده‌ایم، ظرفیت‌های مختلف دیده‌ایم و همه اینها ما را به این جمع بندی رسانده است که امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه زلال دینی، کشور ما می‌تواند یک فرصت بی نظیر داشته باشد، فرصتی که از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی خود استفاده کند و یک ارتقا و جهش در چهار سال آینده داشته باشد.

وی گفت: منظور ما از دولت سایه یک حزب و تشکیلات نبود، یک گفتمان بود، یعنی سایه مردم بر سر دولت حفظ می‌کند، و هر کس بر اساس وسع خود تحولات کشور را دنبال می‌کند، اگر کار خوبی ببینند آن را تقویت می‌کنند و اگر کار خطایی ببیند سعی در تصحیح آن خواهند داشت، ما فکر می‌کنیم حتماً باید این دولت سایه در چهار سال آینده ادامه داشته باشد، دولت آتی سایه مردم را بر سر خود احساس کند، ما فکر می‌کنیم هر مدرسه علمیه، هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه باشد اگر کاری را ناقص می‌بینید، اگر فرصتی را مورد غفلت می‌بیند به آن تذکر دهید، اگر خطا می‌بیند آن را تصحیح کند و اگر کار خوبی می‌بیند آن را تقویت کنید.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه به تنهایی برای کشور کافی نیست، عنوان کرد: در کنار برنامه باید باور و اراده داشت، اگر می‌گوئیم چهار سال آینده کشور فرصت برای جهش دارد برای ارتقا در عرصه‌های مادی و معنوی دارد این برنامه می‌خواهد، هم باور و هم اراده می‌خواهد، کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، کشور محتاج مردانی است که با باور، برنامه و اراده همت کنند، جهش ایران محتاج یک جهاد بزرگ و تلاش سترگ بزرگ همگانی است و بدون شک بیشترین تلاش بر عهده مسئولان است.

وی افزود: این جهاد و جهش مردان میدان می‌خواهد مردانی که سعی در گمنامی دارند، و بسیاری از رشادت‌ها و نتایج مثبت انقلاب اسلامی مرهون تلاش‌های آنهاست.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز افراد زیادی در استان شما وجود دارند که کماکان چنین ویژگی‌های دارند، و اگر می‌خواهید کشور ما چنین جهشی داشته باشد محتاج چنین مردانی است، امروز دولتی می‌خواهد تلاش و جهاد داشته باشد می‌توانید پیشگام باشید فرصت‌های استان‌های خود را شناسایی کنید، روستا به روستا و شهر به شهر، باید تمام این فرصت‌ها و سند پیشرفت توسط مردم نوشته و مطالبه شود.

سعید جلیلی افزود: ما اگر از جهش ایران صحبت می‌کنیم، جهش ایران بدون جهش شهرها و روستاها و استان‌ها ممکن نیست، هر روستایی باید تبدیل شود به یک سلول جهش کشور، امروز استان قم که نقش بزرگی شکل‌گیری و تداوم انقلاب داشته است می‌تواند سهم بزرگی داشته باشد، امروز باید این فرصت‌ها شناخته شود و جهش داده شود. در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، شیلات، انرژی و ظرفیت‌های انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های خورشیدی، گردشگری و زیارت، زائران حرم حضرت معصومه و زیارت مسجد مقدس جمکران همان فرصت‌های معنوی است که می‌تواند در بستر آن بسیاری از پیشرفت‌های دیگر و فرصت‌های دیگر بهره برد.

وی گفت: ما می‌دانیم که استان شما در کنار این ظرفیت‌ها، چالش‌هایی هم دارد، همچون بخش عمده از کارخانه‌های صنعتی استان تضعیف و یا تعطیل شدند، خشک بودن سرزمین. اما این چالش‌ها نباید مانع پیشرفت استان ارزشمندی مانند قم شود؛ اگر ظرفیت‌ها به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود می‌تواند موفقیت‌های بزرگی برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در انتها تاکید کرد: اگر صحبت از جهش کشور می‌کنیم که خود جهاد بزرگ است، جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها نیست، بدون جهش استان قم نیست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید