کد خبر: 342468
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

به کارگیری راکت های استفاده شده اسپیس ایکس در ماموریت national security

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ اسپیس ایکس بار‌ها و بار‌ها از راکت‌های Falcon 9 برای مأموریت‌های تجاری استفاده کرده، اما تاکنون محدود به تقویت کننده‌های جدید در قرارداد‌های امنیت ملی نبوده است. با این حال، پنتاگون در اولین مأموریت خود قراردادی را با اسپیس ایکس برای به کارگیری موشک‌های استفاده شده این شرکت امضا کرده است. پرتاب ماهواره GPS III قرار است روز پنجشنبه، ۱۷ ژوئن انجام شود.

استفاده از راکت‌های قبلا استفاده شده برای صرفه جویی در هزینه

سال گذشته نیروی فضایی پنتاگون ابتدا با ایده پرتاب محموله‌های نظامی با راکت‌های استفاده مجدد، به ویژه برای برنامه GPS III موافقت کرد. دکتر والتر لودردیل، یکی از مسئولان این پروژه گفت: "اولین بار در آماده سازی این رویداد، ما برای درک مراحل بازسازی با اسپیس ایکس همکاری نزدیک داشته ایم و اطمینان داریم که این راکت برای پرواز بعدی خود آماده است. "

به کارگیری راکت های استفاده مجدد اسپیس ایکس در ماموریت national security

اسپیس ایکس برای پرتاب شش ماهواره GPS III تاکنون ۴۷۰ میلیون دلار با پنتاگون قرارداد بسته و ماهواره دیگر به رقیب این شرکت یعنی United Launch Alliance تعلق می‌گیرد. این قرارداد در ابتدا اجازه استفاده از راکت‌های چندبار استفاده شده را نمی‌داد، اما ارتش سال گذشته این قرارداد را تغییر داد تا امکان استفاده مجدد را فراهم کند، اقدامی که به آن‌ها کمک می‌کند تا حدود ۶۴ میلیون دلار صرفه جویی کنند.

به کارگیری راکت های استفاده مجدد اسپیس ایکس در ماموریت national security

گفتنی است که راکت فالکون ۹ مدتی پیش بدون هیچگونه مشکلی روی سکوی Just Read The Instructions در اقیانوس اطلس فرود آمد و می‌تواند در پرتاب‌های دیگر استفاده شود. اسپیس ایکس مدت هاست که در تلاش است تا بتواند راکت‌های خود را برای استفاده مجدد طراحی کند تا بتواند از آن‌ها در ماموریت‌های فضایی دیگر نیز کمک بگیرد. به گفته ناسا این شرکت با این کار دیگر به ندرت نیاز به ساخت راکت جدیدی خواهد داشت، اما این شرکت همچنان به ساخت راکت‌های جدید ادامه داده و کاهش هزینه‌ها یکی از اهداف آنان برای استفاده مجدد از راکت‌های قبلی است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس