کد خبر: 342499
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مصاحبه با غرضی در سه‌نقطه‌ جدید/ چهار نقطه مهم انتخاباتی در تهران

به گزارش قم پرس شماره بیست‌وسوم ماهنامه سه‌نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسی) با شمایلی از سیدمحمد غرضی بر روی جلد منتشر شد. همزمان با نزدیک شدن به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نویسندگان این شماره‌ی سه‌نقطه در پرونده‌ای ویژه تحت عنوان «انتخابات چیست و چرا؟» به سراغ موضوع داغ این روزها یعنی انتخابات و حواشی آن رفته‌اند.
سه‌نقطه ۲۳ با سروده‌ای از امید مهدی‌نژاد در وصف و مدح نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، جناب آقای سیدمحمد غرضی تحت عنوان «قصیده‌‎ی= شینیه» آغاز می‌شود. نخستین مطلب پرونده ویژه با نام «به خوشگل‌ها رأی بدهید تا چنان نشود» را مریم حسن‌نژاد در باب تاریخچه انتخابات و بازتعریف اِلمان‌های انتخاباتی و نیز معیارهای انتخاب نامزد اصلح نوشته است. پس از آن سید اکبر موسوی در «انتخابات و هرچی که هست» فنون مناظره را به مثابه فنون کشتی‌گیری بررسی کرده است. «ما را با دروغ فریب بدهید اما با حقیقت میازارید» نام مطلب مریم نظام‌دوست است که در آن ملاک‌ها و معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور منتخب را برشمرده است.

مصاحبه با غرضی در سه‌نقطه‌ جدید/ چهار نقطه مهم انتخاباتی در تهران

در قسمت جدید داستان‌های شکوه علفزار تحت عنوان «از سوراخ سیاست برون شد و در آستین خلق همی فرو رفت» رضا دباغی قصه سرخ‌پوست‌ها و معضل‌های انتخاباتشان را تعریف کرده است. رضا سعیدی ورنوسفادرانی در این شماره مطلبی تحت عنوان «الان هایده زنده است» دارد که تأکید می‌کند بیست سال پیش آن را نوشته و در آن به سختی‌های انتخاب میان گزینه‌ی عالی و عالی‌تر پرداخته است. میلاد ملاعبدالوهاب در یادداشتی با نام «قطعاً به شعور و درک ما خندیدند» یکی از غزلیات حافظ را متناسب با حال و هوای انتخابات تفسیر کرده است. «شما مثل ما نباشید» عنوان یادداشت سید مصطفی موسوی است که در آن فضای انتخابات را در قیاس با فضای خانواده‌اش شبیه‌سازی کرده است.
در بخش یادداشت‌ها، علی عمادی در «لطایف الانتخابات» ۲۰ چهره‌ی لطیفه‌ساز دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرده است. پس از آن سعید مروتی در یادداشتی تحت عنوان «از دیوارنوشته‌ها تا اینستاگرام» شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره را مرور کرده است. نفیسه رحمانی در مطلب بعدی با نام «انتخاب می‌کنی یا انتخابت کنم مای فرند؟» سازوکار انتخابات در سایر ممالک را شرح داده است.
در بخش گفتگوی شماره‌ی ۲۳، سید محمد غرضی نامزد مستقل ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری پای میز مصاحبه‌ی سه‌نقطه نشسته است.
«آنچه در انتخابات گذشت» عنوان بخش ویژه‌ی این شماره است که در آن نفیسه رحمانی و شیرین حسن‌نژاد در یادداشت‌های مفصل و جداگانه‌ای به سراغ رویدادهای ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری رفته‌اند.
تهرانشهر ۲۳ با مطلبی از محمدحسین افخمی درباره‌ی تاریخچه چهار نقطه مهم انتخاباتی در تهران تحت عنوان «شعبه‌ی اخذ رأی سبک زندگی است» آغاز می‌شود. و با یادداشتی از ابراهیم افشار با نام «به هرکی رأی می‌دهید به برادران تریاکی رأی ندهید» پایان می‌یابد که نویسنده در آن انتخابات و حواشی آن را از خلال جراید و مطبوعات قدیمی واکاوی می‌کند.
ماهنامه سه‌نقطه با همکاری هنرمندان شیما جوهرچی، طیبه دالایی، نفیسه رحمانی، حامد رضوی، محمد رفیعی، حسین شمس، سید محمد صاحبی، محمد صمدی، فاطمه فهیمی، مرتضی کاردر، سحر نحوی، فاطمه چاوشی و سایر دوستان و آشنایان، و به مدیرمسئولی امید مهدی‌نژاد تولید و منتشر می‌گردد. بیست‌وسومین شماره سه‌نقطه، در ۲۳۲ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان در کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس