کد خبر: 342519
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد/ پایان روز نخست با ۶ مدال

به گزارش قم پرس بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا صبح امروز چهارشنبه ۲۶ خردادماه با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۶ کشور به میزبانی لبنان در سالن «نوهاد نوفال» شهر بیروت آغاز شد که تیم ملی ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان موفق به کسب یک طلا، یک نقره و چهار مدال برنز شد.

تنها طلای ایران را در روز نخست این مسابقات نگار اسماعیلی در وزن ۴۶- کیلوگرم کسب کرد. حسین لطفی به نشان نقره دست یافت و چهار مدال برنز تیم ایران را غزل سلطانی، فرشته خزایی، ناهید کیانی و فرشته خزایی بدست آوردند.

نگار اسماعیلی در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا با قدرت تا دیدار نهایی پیش رفت و موفق شد دومین طلای تاریخ بانوان ایران در قاره کهن را به نام خود ثبت کند. وی با برتری ۲۹ بر ۹ مقابل «زیودا آیریماتو» از قزاقستان، ۲۲ بر ۴ برابر «ورونیکا گارسس» از فیلیپین و بر ۲۸ بر ۷ در پیکار با «شوخسانام ازاموا» از ازبکستان راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله هم ۳۲ بر ۹ «می رئو کانگ» از کره جنوبی با نشان طلای نوجوانان جهان و آسیا را شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد.

ناهید کیانی، بانوی المپیکی تکواندو ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم پس از برتری ۲۹ بر ۹ مقابل «پائولینا لوئیس لوپز» از فیلیپین، در نیمه نهایی ۱۳ بر ۸ به «یو جین کیم» از کره جنوبی باخت و برنز گرفت. غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از انصراف نماینده ویتنام در مبارزه نخست، در نیمه نهایی برابر «پو یا سو» از چین تایپه ۱۸ بر ۶ باخت و برنز دیگری برای ایران کسب کرد. این تایوانی ماه گذشته با پیروزی برابر مؤمن زاده سهمیه المپیک گرفته بود.

فرشته خزایی در وزن ۴۶- کیلوگرم پس از پیروزی مقابل رقبایی از سوریه و لبنان، در نیمه نهایی به کره جنوبی باخت و سومین برنز را برای تکواندو ایران به دست آورد. زینب اسماعیلی تکواندوکار وزن ۷۳- کیلوگرم ابتدا برابر نماینده میزبان با نتیجه ۲۳ بر ۹ به برتری رسید اما در مرحله نیمه نهایی و مقابل «کنزل دنیز» تکواندوکار با تجربه قزاق ۱۸ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

حذف میرهاشم حسینی

تکواندوکار المپیکی کشورمان در وزن ۶۸- کیلوگر دور دوم از جدول مسابقات کنار رفت. وی بعد از یک دور استراحت به مصاف «هوجوجین» از کره جنوبی رفت و در همان وقت نخست مبارزه در حالی که ۸بر۶ مبارزه را عقب بود، روی ضربه رقیب غافلگیر شد و با ضربه فنی بازنده میدان مبارزه را ترک کرد.

این مسابقات فردا نیز ادامه پیدا می‌کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس