کد خبر: 346129
۰
۰
نسخه چاپی

فرصت ناب توبه در روز عرفه را نباید از دست داد

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گرامیداشت روز عرفه و نهم ذی‌الحجه اظهار کرد: در این روز بندگان الهی باید فرصت استثنایی به وجود آمده در ۳۶۵ روز سال را غنیمت شمرده و در این ضیافت دعا و نیایش زمینه اجابت رحمت و مغفرت الهی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: بندگان الهی به دور از خودخواهی بهتر است دیگران را نیز در این ضیافت عظیم با زمزمه عاشقانه عرفه مورد دعا و پذیرش رحمت الهی قرار دهند تا در حق خود آنها دعاها مورد اجابت قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به رغم شرایط کرونایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نیز هموطنان مؤمن زمزمه‌های عاشقانه و عارفانه عرفه را سر می‌دهند تا در این روز بزرگ با این دعای روح‌بخش وجودشان را از حق و حقانیت پر کرده و در برابر روزمرگی‌ها وجود خودشان را با نور الهی صیقل دهند.

ستوده افزود: بندگان در این روز باید هنر ارزشمند خود را در جلب رضای الهی به کار گیرند تا با راز و نیاز به درگاه بی‌نیاز زمینه برآورده شدن دعاها، نیایش‌ها و خواسته‌ها را به وجود آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آنچه که در دعای عرفه باید به آن توجه کرد معرفت‌الله و توجه به واژه‌های بی‌نظیری است که حضرت سیدالشهدا (ع) در صحرای عرفات آنها را بر زبان رانده تا ضمن پوزش و عذر از درگاه الهی زمینه بخشودگی گناهان بندگان را در این فرصت بی‌نظیر به وجود آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: نباید در این روز شریف از دعا و نیایش غفلت کرد هر چند که سایر اعمال نیز در این روز مورد تاکید قرار گرفته اما سرسلسله همه این آئین‌ها و خواسته‌های بزرگان خواندن دعای عرفه است تا انسان با خلوت خود بتواند از درگاه الهی خواسته‌های واقعی را داشته باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید