کد خبر: 346220
۰
۰
نسخه چاپی

مسئولان دین خود را به مردم خوزستان ادا کنند

به گزارش قم پرس آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی بیت المقدس اراک اظهار کرد: دعای عرفه دعای معرفت و فلسفه عید سعید قربان نیز حرکت در جهت قرب الهی است.

وی با اشاره به برکات حج ابراهیمی تصریح کرد: متأسفانه امسال هم به مانند سال پیش و با تدبیر غلط آل سعود شاهد برگزاری حج حداقلی بودیم و مسلمانان بسیاری از جمله ایرانیان از تشرف به خانه خدا محروم شدند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امیدواریم به زودی مسلمانان جهان خصوصاً مردم یمن از شرارت‌های آل سعود رهایی یابند، ادامه داد: متأسفانه این خاندان سفاک با پول‌های کثیف سعودی و وهابیت تحرکاتی هم در استان‌های جنوبی ایران دارند که نیاز است مردم ما هوشیار باشند.

تنها راه گذر از این شرایط صرفه جویی است

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه کشور ما در اقلیم گرم و خشک قرار دارد و مشکل آب همواره در ایران وجود داشته است، گفت: اعتراض به نارسایی‌ها و کمبودها حق مردم است اما باید هوشیار بود تا که در کنار اعتراضات بهانه به دست دشمنان ندهیم.

وی با اشاره به کاهش ۶۷ میلیون متر مکعبی ذخایر آبی استان مرکزی در مقایسه با سال گذشته، افزود: سطح آب در سدها پایین آمده است و نمی‌توان با رهاسازی آب پشت سدها چند روزی رودخانه‌ها را پر آب کرد اما پس از آن مشکلات کم آبی را تشدید شود بلکه تنها راه گذر از این شرایط صرفه جویی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: در هفته گذشته در ساعاتی رکورد مصرف کشور به عدد ۶۴ هزار مگاوات رسید که این میزان معادل تولید انرژی در ۵۰ نیروگاه نظیر نیروگاه حرارتی شازند است.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در مناطق جنوبی کشور علاوه بر مشکل خشکسالی بحث تبخیر بالا هم مزید بر علت شده که مسئله بحران آب را دامن‌زده و نیاز است برای این مناطق یک راهکار درست علمی و عملی اندیشید تا معضلات این مناطق و مردم خون‌گرم جنوب کشور به‌صورت ریشه‌ای حل شده و در آینده شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

مسئولان دین خود را به مردم خوزستان ادا کنند

وی با تأکید بر صبر و مقاومت و بصیرت مردم ایران خصوصاً اهالی خوزستان در طول دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم این خطه در مقاطع حساس با تمام وجود از نظام و انقلاب دفاع کردند و شایسته است مسئولان نیز دین خود را به این مردم ادا کنند.

امام جمعه اراک افزود: دولت سیزدهم باید برای افزایش تولید سالانه ۲ هزار مگاوات برق برنامه جدی داشته باشد و مسائل دیگر از جمله آب، گندم، نهاده دامی، نان و … نیز نیازمند تدابیر درست و عملیاتی دارند.

قتل عام مردم بی‌گناه از نظر اسلام مردود است

دری نجف آبادی با اشاره به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در عراق و افغانستان، بیان کرد: قتل عام مردم بی‌گناه از نظر اسلام مردود است و مسلمانان از عاملین این جنایات تبری می‌جویند. به ملت عراق و افغانستان تسلیت می‌گوئیم و به آنان هشدار می‌دهیم در مقابل اقدامات آمریکایی‌ها، داعش، بعثی‌ها، منافقین و طالبان هوشیار باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید