فرماندار ویژه: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات کاشان ۷۰ درصد است

علی اکبر مرتضایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه نسبت به گذشته کاهش یافته که از خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی درخواست می‌شود به تبیین وضعیت قرمز و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک بپردازند تا با همیاری آنان استفاده از ماسک در بین مردم بیشتر شود.

فرماندار ویژه: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات کاشان ۷۰ درصد است

رییس شورای آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان هیچگونه برنامه و کلاسی نباید در مدارس و مراکز آموزشی به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به نقش مهم خیران در آماده‌سازی شرایط تحصیل دانش آموزان کم‌بضاعت خاطر نشان کرد: خیران نیک‌اندیش کاشان همیشه به کمک دولت‌ها و مردم آمده‌اند و نزدیک به ۷۰ درصد از مدارس کاشان را ساخته و یا بازسازی کرده‌اند.

مرتضایی اظهار امیدواری کرد: خیران فهیم با حمایت و کمک مستمر خود در تامین تجهیزات و امکانات، مدارس کاشان را یاری رسانند تا کمبودهای آموزشی دانش‌آموزان به حداقل برسد، چرا که بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی هستند و توان کمک مالی به مدارس را ندارند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت‌ ۶۰۰ تختخوابی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا و غیرکرونایی از چند روز پیش تکمیل شده و با توجه افزایش بیماران کووید ۱۹ بستری در این بیمارستان، بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی بیماران سرپایی و بستری موقت کرونایی به سالن تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ظرفیت ۴۵ تخت منتقل شده است.

افزایش قابل توجه شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در منطقه کاشان سبب برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در روز ۲۶ تیر شد و محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد که روزهای سیاه کرونایی در صورت تداوم رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیش است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید