کد خبر: 346527
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نبرد بین دولت روسیه و شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و تلگرام بالا گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از thehill، و طبق گزارش منتشر شده رویترز شرکت‌های سازنده شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و فیسبوک به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی، توسط دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو جریمه شدند. فیسبوک به دلیل ارتکاب دو جرم مربوط به عدم حذف اطلاعاتی که دولت ممنوع کرده است ۸۱ هزار دلار جریمه نقدی شده است.

دلیل جریمه شدن شبکه های اجتماعی توسط دادگاه روسی

مسئولان روسی اعلام کردند که به دلیل اینکه این برنامه‌ها از محتوایی استفاده کرده اند که خلاف مقررات این کشور بوده و در زمان مشخص آن را حذف نکرده اند به پرداخت جرایم نقدی محکوم شده اند. فیسبوک و تلگرام در ماه ژوئن به دلیل استفاده از محتوایی که از نظر دولت روسیه غیرقانونی تلقی شده است، جریمه شدند. جریمه تلگرام ۱۳۹ هزار دلار بوده است در حالی که فیسبوک، ۲۳۶ هزار دلار جریمه شده است.

شبکه‌های اجتماعی

سرکوب سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در حالی صورت می‌گیرد که دولت روسیه پیش از انتخابات پارلمانی سپتامبر به دنبال مخالفان سیاسی خود است تا در صورت تخلف با آن‌ها برخورد کند. روسیه قبلاً سرعت توئیتر را در این کشور کاهش داده و شروع به پیگیری سیستم عامل‌ها کرده بود، زیرا از آن‌ها برای سازماندهی تظاهرات رهبر مخالف الکسی ناوالنی استفاده می‌شد.

شرکت‌های سازنده این دو برنامه در دادگاه حاضر نشده و به اتهامات و جرایم دولت روسیه پاسخی نداده اند. جزییاتی از تخلفات توئیتر، تلگرام و فیسبوک منتشر نشده است، اما طبق گزارش‌ها این جرایم به دلیل عدم حذف محتوا‌های غیر قانونی بوده است. همچنین مسئولان روسیه از شرکت‌های فناوری خارجی که قرار است در این کشور فعالیت داشته باشند درخواست کرده است که دفاتر خود را در شهر‌های مختلف روسیه افتتاح کرده و اطلاعات شهروندان روسی را نیز ذخیره کنند.

جریمه شبکه‌های اجتماعی

به نظر می‌رسد دولت روسیه به دلایل مختلفی از جمله جلوگیری از هرگونه اعتراضات احتمالی نظارت بیشتری بر روی شبکه‌های اجتماعی اعمال کرده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس