کد خبر: 346535
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کار آفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد منتشر شد

به گزارش قم پرس نشر نوآوران علم با سفارش صندوق کارآفرینی امید، کتاب نفیس «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» را در ۵۶ صفجه قطع رحلی بزرگ منتشر کرد.

ایده این‌اثر بر این مبنا شکل گرفته که پیوندی بین مفاهیم کارآفرینی، کار و امید با مفهوم توسعه و آبادانی ایران در آیینه هنر خوشنویسی فراهم آورد. کاوه تیموری (خوشنویس و خط پژوه) در این اثر شماری از آیات نورانی الهی را در تلفیق با مضامین ادبی به خط فاخر نستعلیق در کنار یکدیگر آراسته و به نگارش درآورده است.

خوشنویسی‌ها و خط نگاری‌های تیموری در هماهنگی با نقش‌ها و تذهیب‌های رفعت السادات موسوی و گروه نگارگری نامبرده، مزین به آرایه‌های تزئینی زیبایی شده است. مشاوره هنری این اثر را در فرآیند تولید، کامران کوهستانی عهده دار بوده است.

در این تلاش هنری و ادبی، برآیند نهایی کار شامل ۴۴ تابلوی خوشنویسی است که خوانش آنها در همنشینی رنگ و نقش و فرم و چاپ نفیس، احساس خوشایندی را برای کارآفرینان و خوانندگان به ارمغان می‌آورد. مهم‌ترین تاثیر مضامین قرآنی کتاب بالا بردن نیروی اراده و همت عالی کارآفرینان برای نگرش آفرینی نوین، آرمان آفرینی‌های تازه، بازآفرینی و بالندگی و زندگی در سایه سار کار و تلاش و امید است.

کاوه تیموری با بنیان نهادن رویکردی با عنوان «پیوند خط و زندگی» بر آن است که با تولید آثار فاخر خوشنویسی و بهره گیری از ناب سروده‌های ادب فارسی و مضامین غنی، به عمومی شدن و مردمی شدن این هنر بیش از پیش کمک کند. این کار با هدف حضور هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در صحنه اجتماعی می‌تواند، ایجاد طرز تلقی مثبت نسبت به سنت شریف خوشنویسی را در پی داشته باشد.

در این‌راستا علاوه بر ۱۰ کتاب در قلمرو خوشنویسی از تیموری در سه سال گذشته آثاری چون «آلبوم بهاریه‌های نوروزی»، «آلبوم خیرین مدرسه ساز (شعر و خط)»، «آلبوم آموزگار مهر (در تجلیل و تکریم استادان و معلمان)» و «آلبوم ادب جعفری (مضامین قرآنی و روایات)» تهیه و تدوین شده است.

اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «اثرگذاری ذهنی صنایع خلاق از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و به خصوص صنایع فرهنگی بر کارآفرینان و همه کسانی که دل در گرو توسعه و آبادانی ایران دارند تا بدانجاست که حماسه‌های بزرگ میهن ما با حماسه‌سرایی‌های بزرگان ادب و هنر کشور پیوند خورده است. این ابزار توانا و اثرگذار دست مایه مهمی است تا با ترغیب کارآفرینان و تشویق آنان کاخ‌های بلند همت و عزم افتخار را برافراشته سازیم. هنرهای گوناگونی که در لابه‌لای صفحات این مجموعه به نمایش درآمده، نمایی از توانمندی‌های خلاقانه اهل هنر را در سطح بومی و ملی نشان می‌دهد.»

بنا بر اعلام روابط عمومی انتشارات نوآوران علم صندوق کارآفرینی امید درصدد است در مرداد ماه سال جاری (۱۴۰۰) همزمان با تجلیل از کارآفرینان، از کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» نیز رونمایی کند. به همین منظور نمایشگاه خوشنویسی آثار مذکور، به طور همزمان، در مرداد ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس