کد خبر: 346732
۰
۰
نسخه چاپی

تداوم روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان قم

به گزارش قم پرس محمدرضا قدیر شامگاه یکشنبه در ارتباط تصویری با خبر سیمای مرکز قم، با بیان اینکه هنوز به قله پیک بیماری در استان نرسیدیم افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و در حال حاضر با حدود ۶۵۰ بیمار بستری تعداد مبتلایان به کرونا ویروس بستری در مراکز درمانی از پیک قبلی بیشتر است.

وی افزود: در پیک قبلی بیماری حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری صبح امروز با رؤسای بیمارستان‌های استان گفت: در این جلسه مقرر شد حدود ۶۰ تخت دیگر برای پذیرش بیماران کرونایی خالی شود.

وی تاکید کرد: روند درمان بیماران غیر کرونایی هم اهمیت ویژه ای دارد و باید خالی کردن تخت‌ها به گونه‌ای باشد که این بیماران آسیب نبینند.

قدیر با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس در پیک جدید بسیار زیاد است افزود: با توجه به اینکه سن ابتلاء در این مرحله کاهش یافته است باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام گیرد و تجمعات به حداقل برسد.

وی همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۸ سال و نیز ذخیره و دپوی مناسب واکسن در استان از مردم خواست نسبت به انجام به موقع واکسیناسیون اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید