کد خبر: 346962
۰
۰
نسخه چاپی

آمریکا حامی اصلی سیاسی و تسلیحاتی طالبان است

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام موسوی شیخ میرانی در نشست بین‌المللی چالش‌های تروریسم و حقوق بشر در افغانستان در مورد عملکرد نظامیان خارجی در افغانستان گفت: نظامیان خارجی و در رأس آنها آمریکا با شعارهای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و برقراری دموکراسی وارد محروم‌ترین کشور جهان یعنی افغانستان شدند.

مسئول بنیاد فرهنگی کوثر افغانستان افزود: در ابتدای حضور غربی‌ها در افغانستان یک گروه فریب شعارهای آمریکایی‌ها را خوردند و گروه دیگر که تاریخ آمریکا را می‌دانستند اعلام کردند که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان حاصلی جز خرابی و ویرانی ندارد و متأسفانه گروه اول این گروه را متحجر و مبلغ کشورهای همسایه معرفی کردند. اما امروز مشخص شد که حضور نیروهای آمریکایی مخرب بوده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای حضور نیروهای بیگانه، طالبان و القاعده از صحنه افغانستان خارج شدند اما بعد از مدتی آمریکایی‌ها دست به تقویت این گروه‌ها زدند و در حال حاضر طالبان به قدری دارای قدرت و پرستیژ است که هم وزن دولت افغانستان شده است و دارای بهترین سلاح‌ها هستند که پشت سر آن قطعاً آمریکا حضور دارد و باید گفت طالبان دست پرورده آمریکا است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان شکست آمریکا در افغانستان گفت: این شکست، شکست در شعارهای آمریکا است، چرا که آنها برای مبارزه با تروریسم آمدند اما تروریسم و افراط گرایی چند برابر شد. آنها برای مبارزه با کشت مواد مخدر آمدند اما تولید مواد مخدر به سبب پول‌ساز بودن برای آمریکا و گروه‌های تروریستی چند برابر شد.

مسئول بنیاد فرهنگی کوثر افغانستان با انتقاد از افرادی که معتقدند طالبان تغییر کرده‌اند گفت: طالبان تغییر پذیر نیستند و در حال حاضر نیز همان جنایت‌های سابق را در مناطق تحت اشغال انجام می‌دهند.

وی در پایان با اشاره مجدد به حمایت آمریکا از طالبان گفت: آمریکا می‌خواهد با حمایت از طالبان افغانستان را همچنان در چنگ خود نگه دارد تا پایگاهی علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر منطقه مثل چین، هند و روسیه در اختیار داشته باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید