کد خبر: 347056
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ورزش‌های سنتی و بازیهای بومی محلی عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی دارند

به گزارش قم پرس به نقل از سایت فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در آیین تجهیز ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ضمن تبریک دهه‌ی امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم، گفت: امیدوارم ولایت مداری را سر لوحه کار خودمان در بحث خدمت به مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: استان اصفهان در بین همه استان‌ها سرآمد است و این ظرفیت باعث شده تا هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان رتبه اول سال ۱۳۹۹ را در سطح کشور کسب کند و این هم‌افزایی مناسبی است که در سطح استان دیده می‌شود که استانداری، اداره‌کل ورزش جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بسیج ورزشکاران استان، شرکت فولاد مبارکه سپاهان و شرکت ذوب آهن و همه عزیزانی که به هر صورت در حال فعالیت هستند، در واقع این هم‌افزایی بعد از لطف خدا به خاطر درایت همکار عزیزمان آقای اسدی( رئیس هیات) است که دستگاه‌ها و نهادها حمایت‌های مالی و معنوی خود را از هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان دارند و این نکته خوبی است که ما در بقیه استان‌ها کمتر می‌بینیم.

امیری خراسانی تصریح کرد: ما هر چه داریم از عزیزان روستایی و عشایر است پس باید به توسعه ورزش آنها توجه ویژه کنیم، و از طرف دیگر مقام معظم رهبری به احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تاکید ویژه دارند و حتی ایشان به توسعه بازی‌های کشتی چوخه، هفت‌سنگ، الک دولک و … اشاره مستقیم داشته‌اند. و وظیفه ما این است در این راستا جهت احیا و گسترش این ورزشها و بازی‌ها کم نگذاریم.

وی تصریح کرد: خیلی از ورزشکاران و قهرمانان ما از مناطق روستایی و عشایرنشین هستند و نباید این پتانسیل را فراموش کنیم و باید با حفظ سنت، پتانسیل‌ها را کشف کرده و در اختیار فدراسیون‌های تخصصی قرار دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی با بیان اینکه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی برای کل کشور است گفت: در چند دهه گذشته همه ما این بازی‌ها را در کوچه و خیابان انجام می‌دادیم و این وظیفه ما است که بازی‌های بومی محلی را بین ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران احیا و توسعه دهیم و یکی از ابزارهای صادرات فرهنگ ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر، ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس