کد خبر: 347060
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سود سپرده های بانکی از محل فعالیت حلال پرداخت شود

به گزارش خبرنگار مهر حسین عیوضلو در نشست سیاست‌های اقتصادی پیشنهادی به دولت دهم از نگاه اقتصاد اسلامی که امروز چهارشنبه ۶ مرداد برگزار شد با اشاره به لزوم اصلاح ساختار نظام بانکی بر اهمیت مدیریت و هدایت نقدینگی به سمت تولید تاکید و اظهار کرد: ما با اصل و اساس بانکداری مخالف نیستیم ولی باید بانک‌ها را در چارچوب مأموریت‌ها هماهنگ کرد.

وی افزود: باید افراد خبره بالای سر مدیریت بانکی قرار بگیرند.

این مدرس اقتصاد در دانشگاه درباره نحوه مدیریت بانکی و بانکداری گفت: باید چارچوب‌هایی را تدوین و طراحی کرد و به بانک‌ها گفت که در این چارچوب‌های طراحی شده فعالیت کنند؛ بانک‌ها نیز موظف به انطباق خود را این چارچوب خاص هستند.

عیوضلو با تاکید بر اهمیت اقتصادی بودن فعالیت بانک‌ها و دوری از فعالیت ربوی اظهار کرد: ما با سپرده گذاری مردم در بانک‌ها مخالف نیستیم ولی باید سپرده‌های مردم در تولید سرمایه گذاری شود و از محل سود فعالیت‌های تولیدی، به سپرده گذاران سود پرداخت شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان اقتصاد اسلامی با بیشتر شدن سود سپرده‌های بانکی و رقابتی شدن آن مخالف نیستند ولی باید از راه فعالیت حلال این سود به دست بیاید نه از محل دریافت سود از تسهیلات بانکی تا این سودها به عنوان پول‌های شبهه ناک شناخت شود بلکه باید سود سپرده‌ها، حلال باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس