کد خبر: 347151
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دو پیام تسلیت از وزارت ارشاد برای درگذشت هنرمند نگارگر

به گزارش قم پرس، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مهرالزمان فخارمنفرد، هنرمند نگارگر را تسلیت گفت.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در این پیام نوشته است: بیش از ۲۰ سال با هنرمند گرانقدر خانم مهرالزمان فخارمنفرد و آثارشان آشنایی دارم و همواره شاهد بودم که با عشق و علاقه فراوان برای هنر ایرانی اسلامی با جدیت فعالیت می‌کرد، دغدغه تداوم و توسعه این هنر را داشت و تمام هنر و توان خود را هم در این راه به کار گرفت. آثار متعدد، متنوع و ارزشمند فخارمنفرد گویای آن است که چگونه دل و دست در گرو هنر داشت و زندگی پربارش سرشار از هنر بود.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: دریغ که کرونا انسان و هنرمند گرانقدر دیگری را از ما گرفت. مصیبت درگذشت هنرمند عزیز مهرالزمان فخارمنفرد را به فرزندش، دوستان و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای این هنرمند زنده یاد رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. یادش گرامی باد

تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد

به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی هم در پیام تسلیتی نوشته است: «درگذشت بانوی هنرمند مهرالزمان فخار منفرد را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرهای تجسمی بویژه نگارگران تسلیت عرض می‌کنم. استاد مهرزمان فخار منفرد از هنرمندان برجسته رشته نگارگری بود و افتخار داشتیم در ادوار مختلف جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جوانان به عنوان داور در خدمت این هنرمند گرانقدر باشیم. بی شک درگذشت وی ضایعه‌ای تأسف برانگیز برای جامعه هنری ایران است و از خداوند متعال برای ایشان مرحمت و برای خانواده محترم شأن نیز صبر و آرامش آرزومندم.»

مهرزمان فخار منفرد سال ۱۳۳۲ در شهر ری به دنیا آمد و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته نگارگری بود. وی داور رشته نگارگری در دوره بیست و یکم جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و دوره یازدهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر بوده است. مهرزمان فخار منفرد هنرمند نگارگر به علت ابتلاء به کرونا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۶۸ سالگی درگذشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس