کد خبر: 347153
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت سرور رجایی را تسلیت گفت

به گزارش قم پرس، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ایران عزیز ما سال‌هاست میزبان گروه بزرگی از شاعران و نویسندگان عزیز همزبان افغانستانی است. این میزبانی و همدلی بدون تردید در رشد شانه‌به‌شانهٔ ادبیات در هر دو سرزمین تاثیر داشته است. این میان تعدادی تنها به نوشتن و سرودن می‌پردازند و گروهی دیگر عزیزانی هستند که علاوه بر کار خلاقهٔ ادبی برای گسترش رابطه و ایجاد همدلی و همراهی بین شاعران و نویسندگان دو کشور تلاش می‌کنند.

زنده‌یاد محمدسرور رجایی بدون تردید یکی از مهمترین چهره‌های این گروه بود. او که علاوه بر توفیق در نوشتن، سال‌ها با مدیریت «خانه ادبیات افغانستان» و «دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری» و اخیراً پژوهش گسترده در باب شهدای افغانستانی در دفاع مقدس و شهدای ایرانی در دوره مقاومت و جهاد آن کشور، منشأ خیر و برکت و ایجاد دوستی و مودت میان شاعران و نویسندگان دو کشور شده بود.

اینجانب، درگذشت ایشان را به خانواده ایشان و جامعه ادبی افغانستان و ایران تسلیت گفته و آرزو می‌کنم که رشته مودت اهالی فرهنگ دو سرزمین عزیز مستحکم‌تر شود چنان که امید و هدف آن عزیز از دست رفته بود.»

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس