مراکز تست کرونا در اصفهان با انبوه مراجعه‌کنندگان مواجه است

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افرادی که برای تست کرونا به مراکز منتخب بهداشت و آزمایشگاه‌های طبی اصفهان مراجعه می‌کنند در یک هفته اخیر با اوج‌گیری موج پنجم کرونا بسیار افزایش یافت به طوریکه از حدود سه هزار نفر از اواسط تیر به پنج هزار نفر در مرداد رسید.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان اصفهان نیز افزایش چشمگیری یافته و میزان تست های مثبت کرونا به بیش از ۴۰ درصد رسیده است، اظهار داشت: در مراکز بهداشت منتخب برای تست کرونا با تجمع مراجعه کنندگان مواجه هستیم که خطرات بسیاری برای آنها به همراه دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با توجه به رشد تعداد بیماران مبتلا به کرونا، میزان بستری در بیمارستان ها نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد بستری های روزانه از اواخر تیر امسال روند افزایشی به خود گرفت و به حدود ۳۰۰ نفر رسید اما درماه مرداد به نزدیک ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ها از بیماران کرونایی اشباع شدند حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی بر اساس تشخیص پزشک در منزل بستری هستند و تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

نجیمی توضیح داد: دسته ای از بیماران کرونایی به دلیل نیاز به مراقبت تخصصی باید در بیمارستان بستری شوند و برای آنها تخت فراهم شود اما دسته ای دیگر که بیماری آنها خفیف است می توانند در منزل تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان حدود ۴۵۰ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در حال تدارک امکانات بیشتری در این بیمارستان برای ۶۰۰ تخت جهت بیماران کرونایی هستیم هرچند این کار نیاز به نیروهای متخصص و پرستار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه آمار کرونا در استان همچنان صعودی است و از نظر تعداد بیماران سرپایی، کاهش یا ثباتی مشاهده نمی کنیم، اضافه کرد: اگر روند به همین منوال باشد ممکن است در یک یا ۲ هفته آینده برای تامین تخت بیمارستان با مشکلات جدی مواجه شویم.

نجیمی همچنین با بیان اینکه میزان حساسیت جامعه نسبت به بحران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و افزایش آمار بستری و مرگ و میر کاهش یافته است، اظهار داشت: رعایت دستورهای بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک و عدم برپایی تجمع و دورهمی بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رنگ بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ با هدف برنامه ریزی برای چگونگی اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها و فعالیت گروه های مختلف تعریف شده است، تاکید کرد: این رنگ‌بندی و محدودیت های متناسب با آن از اواخر موج چهارم کرونا چندان مورد توجه نبوده است.

نجیمی با تاکید بر اینکه همچنان بر قرنطینه و تعطیلی کامل اصفهان برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا در اصفهان مصر هستیم، خاطرنشان کرد: قرنطینه فقط به معنی تعطیلی اصناف نیست بلکه باید همه فعالیت ها مانند بانک ها و اداره ها نیز تعطیل شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبانه روز گذشته از پنج هزار و ۱۹ نمونه تست کرونا در استان ۲ هزار و ۱۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد.

تعداد کل بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۲۸۵ نفر است که ۳۲۶ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید