کد خبر: 347359
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شاخص بورس به یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد صعود کرد

به گزارش قم پرس شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه ۹ مرداد با رشد حدود ۳۵ هزار واحدی (۳۴.۹۶۲ واحد) به رقم یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحدی رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۷۸ واحدی روبرو شد و به رقم ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد صعود کرد. ارزش کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز به ۵ هزار و ۴۴۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در روز جاری ۷۶۳ هزار و ۱۷۹ فقره معامله ثبت شد که ارزش آنها ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

اثرگذارترین نماد در معاملات امروز میدکو با اثرگذاری ۳ هزار و ۷۱۰ واحدی بود و در رتبه‌های بعدی نمادهای فملی و فارس با اثرگذاری ۲ هزار و ۹۰۰ و فولاد و کگل با اثرگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی قرار داشتند.

شاخص فرابورس نیز ۳۹۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس در حال حاضر هزارهزار میلیارد تومان است.

صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های کاشی و سرامیک و پتروشیمی‌ها گروههای دارای بیشترین رشد و سبزپوشی امروز تابلوی معاملات را به خود اختصاص دادند. بیشترین روند کاهشی و سرخپوشی بازار به گروههای انبوه سازی، شرکت‌های پرداخت الکترونیک، اوراق تسهیلات مسکن تعلق داشت و فولادی‌ها در زمره گروه‌های با رشد بالای ۴ درصد در ارزش سهام محسوب می‌شوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس