کد خبر: 351527
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رادیو اربعین ۱۴۰۰ رسما آغاز به کار کرد/ پژواک حق‌طلبی سیدالشهدا

به گزارش قم پرس مراسم آغاز به کار رادیو اربعین امشب سه‌شنبه ۱۶ شهریور همزمان با شب اول ماه صفر با حضور مدیران رادیو و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

اجرای این برنامه را نجم الدین شریعتی بر عهده داشت و در بخشی از سخنانش درباره رادیو اربعین بیان کرد: رسالت زینبی رادیو چندین سال است که با رادیو اربعین پیگیری می‌شود.

علی بخشی زاده معاون صدا، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قایم مقام سازمان صداوسیما، گروسی، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان حاضر در مراسم بودند.

علی بخشی زاده معاون صدا جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز به کار رادیو اربعین با بیان اینکه رادیو اربعین در این چند سال منشأ اثرات زیادی بوده است، تصریح کرد: اربعین و مراسم اربعین رژه شیعیان در مقابل استکبار است و نماد قدرت نمایی شیعه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه اربعین تنها یک مراسم مذهبی کوچک در هیئت‌های عزاداری خلاصه نمی‌شود، یادآور شد: اربعین یک جریان خروشان و جاری است. صدای اربعین، فراگیر است، تلاطم دارد و عالم گیر است، ماهیت این حرکت عظیم اربعین از ۱۴۰۰ سال پیش ابلاغ پیام حضرت سیدالشهدا است. اربعین صدای پژواک حق طلبی سیدالشهدا در کلام حضرت زینب است، زائران در این شکوه بی نظیر وظیفه خود را به بهترین نحو به منصه ظهور می‌رسانند.

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین در سخنانی با اشاره به پیشینه این شبکه رادیویی عنوان کرد: رادیو اربعین از اکنون آغاز به کار کرده است و تا شام غریبان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد.

وی همچنین از همراهی مدیران قبلی این رادیو سازمان‌های مختلف همچون سازمان تبلیغات اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

این برنامه از شبکه‌های رادیو اربعین و رادیو معارف و شبکه پنج سیما به صورت زنده پوشش داده شد.

حجت الاسلام نواب نیز در سخنانی با اشاره به مهمان نوازی هر ساله عراق از ایرانیان و مردم جهان بیان کرد: امسال وضعیت اربعین با سال‌های قبل فرق دارد. امسال در عراق در محدودیت هستند.

بخشی از این مراسم با مداحی محمدحسین پویانفر همراه شد که ابتدا شعری را خواند و سپس دو قطعه مشهور خود را خواند که یکی اینگونه شروع می‌شد «من ایرانم و تو عراقی چه فراقی چه فراقی...»

قطعه دیگر پویانفر که بخشی از مخاطبان هم او را همراهی کردند «به تو از دور سلام» بود.

در بخشی از این برنامه با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) دعای مخصوص ایشان قرائت شد و جمعیت به صورت ایستاده این آیین را همراهی کردند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس